2017-09-13 03:39 #0 av: Kiyona

Hejsan!

De Bortglömda har också ett värde. Hjälp mig att lyckas ändra dessa katters tillvaro till det bättre. Jag kan inte bara flytta permanent så många många mil bort utan att veta att jag gjort min allra bästa insats för att lyckas förbättra deras tillvaro långsiktigt som kortsiktigt.

Jag och min sambo flyttade till ett vandrarhem ute på Varbergs landsbygd, djupt inne i skogen intill ett naturreservat.
Vi står, har stått bostadslösa och löste situationen för stunden tills vi hittar något eget fått kalla denna fina plats för vårt hem.

Men det var inte bara vi som bodde på detta ställe....

Vi upptäckte katt efter katt som alla vandrade runt på området. Det dröjde inte länge innan vi förstod situationen. Att dessa katter var herrelösa, Bortglömda och vilse i skuggan, svältfödda med endast en kurrande mage till sällskap...

Och djur vänner som vi är började vi mata katterna. Det tog ett tag men slutligen har vi samtliga katter som kommer förbi för käk och utan att dem riktigt vet det, vissa av dem iallafall lär sig i sin takt att på bekväm distans umgås med människor.

En katt som vi kallar Clintan (döptes först till Clint Eastwood pga ruggigt utseende och upptäcktes inte först senare att det var en tös). Clintan var den första katten att upptäcka hur skönt det kan vara med klappar, att bli ompysslad och få mat i magen. Om Clintan själv skulle välja så är jag rätt övertygad om att hon anser sig själv som en del av familjen och kommer på täta besök hos oss.

Förutom Clintan så har vi Mamma katten som vi kallar Lilja. Lilja är antagligen mor till Clintan och säkert fler utav de yngre.

Men dessa två katter är dem enda av hela gänget med katter som verkligen lärt sig att uppskatta mänskligt sällskap, kärlek&mys.

Katterna på gården är alla fertila och ungar kommer till världen för jämnan. Lilja födde en kull på 5ungar, kanske fler men då jag upptäckte dem så var dem 5 små småttingar...

Enstaka veckor senare var där bara en kattunge kvar. Kattungen&Lilja kikar förbi dagligen och båda eller alla är svårt svältfödda.

Nu innan vi åkte bort för att besöka familjen upptäckte vi hur ovanligt svullen buken var på Clintan...
Om hon är vid liv när vi åker tillbaka eller om hon fött en kull kattungar till världen är en fråga som får vänta tills fredag. Då vi åker hem igen.

Dessa katter har ingenting. Vill på något sätt lyckas baka ihop något åt dem. Inte nödvändigtvis en flytt men åtminstone någon som kan avmaska när det behövs, se till dem & fodra ut dem...

Skall ta upp samtalsämnet med dem som äger gården,marken & vandrarhemmet...Men inte först flytten är brinnande nära med försiktighetsprincipen att vi har någonstans att bo fram tills dess utifall dem skulle bli illa berörda över att jag önskar ta upp ämnet om katterna.

Är förstådd med att dem kanske aldrig valt att ha hand om dessa katter, eller ens ha den rinnandes på sin gård....
Men man kan väl inte bara se på när något sånt här händer och pågår och utan att man agerar minsta vink åt deras förtjänst...

Vad kan man göra tills dess?

Dem tre som är i skick och skulle må väl av att få omplaceras i ett hem hos en kärleksfull familj har jag möjlighet att kunna transportera sträckan vbg-gbg-sthlm om det nu blir aktuellt för dem.

Vi ska flytta i november...

Hjälp mig, vad kan vi göra tills dess?
Hur går jag tillväga så att det löser sig lite iallafall....

Känns jätte hemskt att lämna dessa katter...dem är helt underbara med tanke på vad dem lever i för förhållanden....

Världen är så kall på sina håll. Önskar bara att ljuset kunde få skina lite över dessa små katte troll så att folk fick sina ögon över dem och kunde se dem, för de dem är och det är fina katter som gör vad som helst för minsta lilla vink av uppskattning och ger mångfald tillbaka.

Dessa katter behöver människor som kan bry sig om dem nu när vi tyvärr flyttar i början på november....

😭😿💔

Dela era idéer, tips & råd!
Tack på förhand!
Mvh//
Andrea&Per