Annons:
Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 2249 ggr
Uppkatten
2017-09-12 19:51

Dumpade kattungar - än en gång....

Då var det dags igen då…. Fyra veckor gamla kattungar hittade av svampplockare…. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/halland/kattungar-hittades-dumpade-i-dike När kattungarna hittades var de darriga och enormt hungriga…. Vad som hade hänt om de inte hade hittats vill jag inte ens tänka på… Hur kan man göra så här mot små värnlösa kattungar….??? För mig är det obegripligt.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Annons:
[[eskils_]]
2017-09-12 22:02
#1

Fullkomligt omänskligt obegripligt!! 💔

Tarotstollan
2017-09-13 00:14
#2

Alltså….😡😭😭

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Katthemsmatten
2017-09-13 15:34
#3

Folk är vidriga! MEN det kan ju finnas en kattmamma som omkommit. Dvs att det här är ungar till en hemlös hona som när mamma inte visat sig på några dygn sökt sig ut ur det gömställe där mamma-katt sagt åt dem att ligga stilla. Hungern driver ut dem helt enkelt.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Kiyona
2017-09-14 16:35
#4

Människor kan vara så vidriga alltså… Kan ju åtminstone få låta dem somna in om man ändå tänker lämna dem åt döden, ett långsammare, plågsammare sätt att dö på dessutom. Varför då? Varför inte bara ta slut på det.. Om dem ändå skall lämnas för att dö så låt dem dö i ett ögonblick utan lidande istället. Väldigt jobbigt men dock minimalt lidande för människan att genomföra, men det är en liten uppoffring i jämförelse med hur lidandet skulle s ut för katterna om dem lämnats för att svälta ihjäl…

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

Upp till toppen
Annons: