Annons:
Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 1892 ggr
Uppkatten
9/8/17, 10:00 PM

Kattungar räddade från ugn på värmeverk....

Att kattmammor kan hitta mindre lämpliga ställen där de lägger sina kattungar vet vi sedan tidigare…. Här kan man läsa om hur fyra små svarta kattungar räddades i sista stund…. http://www.gp.se/nyheter/sverige/kattungar-r%C3%A4ddade-fr%C3%A5n-ugn-p%C3%A5-v%C3%A4rmeverk-1.4615555

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Annons:
Tarotstollan
9/8/17, 10:33 PM
#1

Vilken tur att människorna  hörde kattungarna och letade vidare efter fler!👍❤️

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Katthemsmatten
9/12/17, 12:43 PM
#2

Vilken tur att det var en människa med empati som skulle starta verket och att de hade fantasi nog att leta efter fler. Hoppas att de får tag i mamma katt också så hon kan få en chans till ett liv som ägd och kastrerad. Och så att hon slipper mjölkstockning.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Uppkatten
9/13/17, 5:20 PM
#3

"Hade honan varit kastrerad så hade inte denna situation uppstått…" http://www.aftonbladet.se/svenskahjaltar/a/J0aB8/de-raddade-kattungarna--ur-varmeverkets-ugn

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Tarotstollan
9/13/17, 8:40 PM
#4

Så härligt att mamman hittades också och att hon kan ta hand om sina ungar nu i lugn och ro.❤️

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Kiyona
9/14/17, 3:53 PM
#5

Ibland kan man ha tur. Underbart att där finns värme, empati & förståelse där ute i kylan ännu ändå Härligt! Men hade folk inte lidit av total avsaknad av denna vara så hade dock katterna inte ens behövt hamna i en sådan situation överhuvudtaget och dagen kunde ha slutat i lidande&död istället för hur detta faktiskt tursamt nog, blev till denna varma historia…

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

Upp till toppen
Annons: