Annons:
Etikettkastrering-idmärkning-vaccination
Läst 2605 ggr
Uppkatten
2017-03-01 06:36

Katt kom hem efter 9 år....

Ännu en fantastisk berättelse som visar hur viktigt det är att id-märka och ägarregistrera sin katt. Men berättelsen visar också hur viktigt det är att ALLTID kolla om den upphittade/omhändertagna katten är id-märkt. http://www.vk.se/1945369/katt-kom-hem-efter-nio-ar

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Annons:
Tarotstollan
2017-03-01 06:55
#1

Härligt!🐱

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Stallmima
2017-03-01 10:30
#2

Det låter härligt !  Min nästa kisse ska jag nog utrusta med gps som extrasök om det går ut på vandring.

Katthemsmatten
2017-03-01 11:54
#3

Härligt att katten kom hem, men jag blir beklämd över att man inte rutinmässigt kollar om katten är id-märkt. Även om den bott hos andra så kan den ju faktiskt vara märkt. Vilket härmed är bevisat.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Uppkatten
2017-03-01 16:18
#4

#3 Ja, det verkar ju dessvärre hända då och då att man träffar på katter i dödsbon som senare visar sig vara id-märkta och tillhöra någon helt annan person. Jag har hört om det i flera fall. Kanske ensamma äldre som plockar in en katt som verkar "övergiven", och så blir katten kvar där…? Många äldre kanske inte heller känner till att katter kan vara chippade, eller hur man söker i ägarregistren. Men de kattorganisationer/djurskyddsorganisationer/veterinärer mfl som möter katter i sådana här situationer bör naturligtvis ha som rutin att alltid kolla efter ID-märkning.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Uppkatten
2017-03-02 17:32
#5

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Katthemsmatten
2017-03-03 10:59
#6

Det värmer extra att den då tonåriga ägaren nu är så fantastiskt glad över att få tillbaka sin katt. Jag har dessvärre varit med om att man inte längre vill ha en katt som varit borta väsentligt mycket kortare tid…..

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
MSH
2017-03-17 21:53
#7

Wow! Nu var det länge sedan vår lilla misse försvann…. men vem vet kanske en dag så …??

Uppkatten
2017-03-18 03:43
#8

MSH, jag tittar fortfarande dagligen efter er katt när jag läser annonser om upphittade katter… ❤️Lägg gärna ut en annons på www.vilse.nu om det inte redan är gjort.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

MSH
2017-03-20 19:22
#9

Tack Uppkatten❤️ Ja det ska jag göra🙏

Upp till toppen
Annons: