Annons:
Etikettkattprat
Läst 1544 ggr
MissClue
2017-02-22 11:18

Hyllning till två modiga vildkatter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Mor och dotter fångades in för tre veckor sedan och har blivit kastrerade. Det alltid ont i hjärtat att fånga in förvildade katter, ena stunden springer de fria, i andra sitter de i varsin liten bur i en bil sen veterinärbesök osv. Men dessa damer har skött sig exemplariskt, de har tom låtit mig rensa öronen på dom. Så modiga och fantastiskt snälla. På lördag ska de få dofta på gräs igen och springa och leka i löven igen, både jag och dom längtar ❤️

I love not man the less, but Nature more…

Annons:
Katthemsmatten
2017-02-22 15:53
#1

Jättebra att de är kastrerade. Eftersom du fått rensa öronen på dem gissar jag att de inte varit förvildade/hemlösa särskilt länge. Om det inte var så att de fortfarande var sederade när det gjordes 🙂

Hur kommer man att hjälpa dem i framtiden? Jag får mer ont i hjärtat av att behöva släppa ut en katt som kanske för första gången i sitt liv får en chans att få rejält med mat, slippa frysa och vara våt och, inte minst viktigt, får en chans att verkligen sova och inte bara vila. TNR är bra, men för mig är det bara näst bäst, trots allt.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Uppkatten
2017-02-22 17:54
#2

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

MissClue
2017-02-23 17:11
#3

#1 Jo det är sant, gör också jätteont. Mamman är tre år och jag har jobbat länge på att få henne såpass tam, ungen föddes i juli. Hade vi haft möjlighet skulle vi behållt dom själva. Jag vill hitta hem till dom men då till någon jag känner eller lär känna. Tiden räckte inte till nu. Hade det närmat sig hösten skulle jag inte kunnat släppa ut dom men nu närmar det sig vår och sommar och då har dom ett fantastiskt liv på gården. Dom har alltid mat och skydd, vill de så kan dom komma in också. Kanske jag mot hösten hittar ett annat hem till dom. Jag är inte redo att sätta ut en annons ännu då en av katterna jag placerat ut hos en främling hamnade i fel händer och är nu avlivad.

I love not man the less, but Nature more…

MissClue
2017-02-23 17:15
#4

#2 Stämmer det. märker att jag var förtvivlad när jag skrev det. situationen har blivit bättre dock, nu sover många inomhus ist för i ladan osv. Jag hör mig ofta runt bland vänner om ngn vill adoptera, läget är inte så akut längre utan jag har tid att välja ut perfekta hem till de.

I love not man the less, but Nature more…

Katthemsmatten
2017-02-24 15:09
#5

Aha, det är katterna som får bo på en gård! Nu är jag med och förstår hur du tänkt.

Medarbetare Hittekatter iFokus

flis
2017-02-25 15:04
#6

Vackra katter och vilken tur att du hjälper dem. Hoppas du hittar ett bra hem till dem.

Annons:
Upp till toppen
Annons: