Annons:
Etiketttips-råd
Läst 2038 ggr
MissanTissan
2016-10-03 10:24

Dålig i magen

Hej!
Jag tog emot en liten hittekattunge som sprungit runt i området, men han har varit väldigt dålig i magen och det har gått 2-3 veckor nu. (Han är avmaskad.)
Han fick torsk och blev bättre för en dag men sedan blev han dålig igen så jag tror det är fodret. Han har fått fortiflora också men det hjälpte tyvärr inte.

Ska jag byta foder eller vänta ut och se om han blir bättre? Om jag ska byta, vad har ni då för tips på bra foder för en kattunge som har en taskig mage?

Han får torrfoder och gorme blötfoder.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Annons:
crins
2016-10-03 10:56
#1

Det finns speciella magfoder alt hos veterinären eller hos din djuraffär, tex, gastro instental, du bör naturligtvis fråga då det är en kattunge! Canicur pro kan man ge katt. Men jag tycker du ska ta katten till veterinären, den kan behöva vätskas upp (dropp) om den har diarre!

MissanTissan
2016-10-03 13:04
#2

Problemet är att jag är nyinflyttad och håller på letar efter en bra veterinär. Verkar bara finnas en i närheten och dom var tydligen inte så bra.. :P

Men han ska till veterinären inom en vecka.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

MissanTissan
2016-10-03 14:35
#3

Vi hittade en veterinär tre timmar bort, men det får duga. Så imorgon har vi en tid. <3

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Uppkatten
2016-10-03 17:06
#4

Det är nog bra med ett veterinärbesök när det är en sådan där liten krabat. Kokt kyckling (inga ben!), kokt torsk mm är ju ofta en bra skonkost vid diarreé, men ibland kan man t ex behöva ta prover på avföringen för att ta reda på vad katten har (eller inte har) för problem med magen.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

MissanTissan
2016-10-04 15:17
#5

Nu har vi varit hos veterinären och han ser frisk och glad ut, men ja något i magen var det så vi skulle börja med att byta foder (Ett foder från dom) och fick med oss lite annat, någon munpasta som kosttillskott för magen och något pulver.

Blir det inte bättre till fredag ska vi tillbaka. :)

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Katthemsmatten
2016-10-04 16:57
#6

Håller tummarna för att det blir bättre innan fredag!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
MissanTissan
2016-10-04 21:44
#7

Han var inte uttorkad som tur var.

Maten vi köpte var royal canin Mother and Babycat. Pulverna vi fick var Royal Canin Rehydration support och Convalescence Support. Mun pastan heter nog ZooLac propaste och det var det godaste som finns tycker lillemannen.

Jo, jag hoppas hoppas att han ska bli bra i magen nu. Allt gick på 1000kr, vilket inte var så jättefarligt.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Upp till toppen
Annons: