Annons:
Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 3699 ggr
Belimas
9/30/16, 1:50 AM

Upphittad katt Östhammar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna lilla tjej hittades ensam ute en sen kväll den 28/9 i centrala delarna av Östhammar i norduppland. Hon är definitivt under året men i fint skick, ingen ID-märkning (varken tatuering eller chip) och väldigt social av sig.

Efterlysningar efter en eventuell ägare är skrivna lite överallt och lappar uppsatta i området. Jourhem sökes åt henne tillfälligt! Det är fullt i den lokala föreningen som tar hand om hemlösa katter och även Uppsala katthem har fullt. Jag har tyvärr ingen möjlighet att ha henne en längre tid dels på grund av min egna katt men även andra orsaker. Någon runt Uppsala som är intresserad av att sköta om denna lilla gosiga tjej tills en ägare dyker upp eller tills hon kan omplaceras ?

Annons:
Tjeja
9/30/16, 4:11 AM
#1

Ooh sån fin liten missa! <3 Hoppas någon bra som har möjlighet att ta sig an henne anmäler sitt intresse snart!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Uppkatten
9/30/16, 8:28 AM
#2

Är hon anmäld som upphittad till polisen på tfn 11414? Har du annonserat på www.vilse.nu? Är annonser inlagda i Facebook-grupper såsom Vi längtar hem, Efterlysning av djur Uppsala län samt Bortsprungna och Upphittade djur i Uppland? Har du provat att lägga lappar även i folks brevlådor - det brukar vara en mkt användbar metod. Är hon i gott skick så är sannolikheten stor att någon saknar henne, så upp med galet många "upphittat lappar" där du ber om info om katten/kattens ägare.

Även Musses vänner i Uppsala tar hand om hemlösa katter, men även de har ofta fullt. Man kan även vända sig till t ex No Kill-katthemmen i Stockholm. Men viktigast är förstås att försöka hitta kattens ägare.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Belimas
9/30/16, 4:33 PM
#3

Ägaren blev precis funnen :)

Tjeja
9/30/16, 8:26 PM
#4

Ååh vad skönt! Hoppas av hela mitt hjärta att hen lärt sig vara mer rädd om bussen nu. Ser till att kastrera, märka och chipmärka. Och mest av allt, aldrig mer låter kissen vara ute på ensam tass utan skydd och uppsyn!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Upp till toppen
Annons: