Annons:
Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 1610 ggr
tiger tok
2016-07-12 09:59

Vill ha en katt!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ååå,vad är det som händer med mig? Jag som inte är en katt människa,men aldrig försent att bli eller hur? Jag har tillbringat så mycket tid med katter att nu vill jag ha en! Droppen som fick bägaren att rinna över var när en katt flyttade in hos oss när vi var på vårat landställe och när jag igår träffade en 4 veckor gammal unge som somnade med magen upp i mitt knä igår! Men jag måste bara få pappa och mamma att förstå att katter inte är lömska djur! Men först av allt vill jag ha en hund,eller varför inte båda? 😊

Annons:
Maria
2016-07-12 10:02
#1

Hur gick det med katten som flyttade in hos er på lantstället???

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mooniq
2016-07-12 10:12
#2

Hur gammal är du?

Jag älskar katter och i mitt 50-åriga liv har jag haft 2 katter. Nu senast hade jag en Sigge. Jag äger ett hus och han fick kattlucka. En otrolig utekatt som jagade det mesta o drog hem. Av olika anledningar har jag varit tvungen att flytta till annan ort och lägenhet. Och här hade Sigge inte fungerat alls kan jag lova. Med sorg i hjärtat insåg jag att det fanns bara 2 alternativ - att ge bort honom eller avliva honom. Sigge var 10 år. Inte många vill ha en vuxen katt. och jag satte ut en annons på facebook och hade tur. En familj på landet välkomnade honom. Han har det bättre idag än vad jag kunde erbjuda honom. Men en sak kan jag lova. Aldrig mer ett husdjur - för jag klarar inte att skiljas från dem. Man kan älska djur - men man måste alltid tänka på djurets bästa, inte sitt eget bästa. =)

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Upp till toppen
Annons: