Annons:
Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 2096 ggr
Liz-arden
2016-06-17 10:47

Kattmamma med bebisar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vet att dom är många som behöver hjälp just nu men jag gör ett försök… En jättesocial och kontaktsökande katt har flyttat in till en granne till mig och fått tre små ungar där. Tyvärr kan dom inte stanna där för husägaren har en stor hund som inte tycker om katter och tjejen som bor där är heller inte förtjust i katter. Jag söker någon med erfarenhet som kan ha kattfamiljen hos sig och ge dom lugn och ro tills kattungarna är 12 veckor och kan flytta. Den minsta ungen kan behöva stödmatas med flaska för hon är lite svag. Sen behöver dom ju massor med gos också för att bli sociala ;) Mat kan jag bistå med. Du som vet någon i närheten av Borås får gärna höra av dig.

Annons:
Katthemsmatten
2016-06-17 14:45
#1

Finns det inte någon plats hos dig under den här tiden?

Medarbetare Hittekatter iFokus

Liz-arden
2016-06-17 22:20
#2

Min man vill inte det och det är lite dåligt med plats här för det finns katter och småbarn här hemma men om det absolut inte finns någon annan lösning så får dom flytta in här.

Katthemsmatten
2016-06-20 12:02
#3

Ibland får man väga det mindre bra mot det väldigt dåliga och då är nog en pytteliten plats hemma hos er en väldigt bra lösning. Din man kan väl stå ut i 12 veckor. Sedan är ungarna flyttfärdiga.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Moast
2016-06-22 00:48
#4

Hoppas nån tar emot dem!! Tyvärr bor vi i Stockholm ;/ Har inte du som skriver möjlighet att ta dem?

Katthemsmatten
2016-06-22 09:02
#5

#4 Jag har 2 egna plus en akutkatt på 60 kvm med öppen planlösning. Med tanke på att hanarna är rätt sura på varandra fortfarande är det inte en bra miljö att ta in en hona med ungar eftersom stressen kan göra att hon inte bryr sig om sina ungar. Hon skulle dessutom behöva ha ett krypin med fönster, så min klädkammare kan inte fungera i 8-12 veckor. Ytan är för liten och det finns som sagt inte dagsljus.

Någon som inte har katt alternativt bor så stort att andra katter inte utgör en stress skulle kanske kunna öppna sitt hem. Du t ex, maken kan väl stå ut en så kort tid?

Utöver akutkatten så är jag verksam volontär på ett katthem, fångar katter i kolonier och levererar katter till deras nya hem. Jag gör alltså åtminstone något för de katter som inte fått någon bra start.

Frågar mig fortfarande varför det är så många som tycker att någon annan ska göra något. Själv har man ju larmat om ett problem så då har man gjort sitt.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Moast
2016-07-06 18:30
#6

Hur gick det för dem?

Annons:
tiger tok
2016-07-08 10:37
#7

Kanske kan ta dem men jag bor dock i Stockholm?!

Upp till toppen
Annons: