Annons:
Etiketthuskatten
Läst 1675 ggr
Litenmentuff
6/14/16, 2:39 PM

Någon eller några plågar ihjäl katter

Någon eller några plågar ihjäl katter i Göteborgs området.  Snälla sprid runt och håll era katter inne om ni bor i dessa trakter. Mer info här:

https://www.flashback.org/t2729754

Och här:

https://www.facebook.com/Nos-Track-935924676420185/?fref=nf

Annons:
Jaguar_
6/14/16, 2:43 PM
#1

Jävla idioter…De borde behandlas likadant som de behandlar katterna. Fattar inte varför människor inte ha respekt för katter. Men ja, det finns många där ute som bara gillar djur som går att kontrollera så som hundar… Många gillar inte katter för att de tänker själva och är självständiga.

Göteborg ha nog varit med innan om just misshandel/plågeri av katter… Den där personen som sprättade upp och lade lappar i magen på dom. Tro de va en yngre som gjorde de men minns inte om de fick tag på personen eller inte.

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Katthemsmatten
6/14/16, 5:01 PM
#2

Har man släppt galningen som stod för samma typ av brutala attacker på katter i Göteborgsområdet för ett par år sedan, eller finns det ännu fler empatilösa galningar? Jag blir både arg och ledsen.

Se till att ni har era katter inomhus. Där är de trygga.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Litenmentuff
6/14/16, 9:26 PM
#3

Båda två kattplågarna som härjade runt i lerum och Högsbo är dessvärre ute igen. :(

Katthemsmatten
6/15/16, 4:16 PM
#4

Det var inte roligt att höra #3 Befarar att de inte har förändrats under tiden de varit inlåsta.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Maria
6/18/16, 10:27 AM
#5

Jag bor i Högsbo och det var en gräslig tid och en mycket sjuk ung kille som stod bakom dåden. Han har ju inte bara varit inlåst utan det handlar om psykiatrisk vård och med tanke på det grova så har man honom med all säkerhet under uppsikt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Katthemsmatten
6/20/16, 12:01 PM
#6

#5 Jag skulle nog inte känna mig så säker på den saken. Dessvärre har man inom såväl psykiatri som socialtjänst alldeles för dåligt med resurser.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: