Annons:
Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 1047 ggr
kolo
2016-04-27 14:03

Fick hernia på djursjukhus.

Hej! Jag har en tax som är sex år gammal och hon har haft besvär i nosen ganska länge. Hon nös mycket och var jämt väldigt snorig. Hon var dessutom inte så pigg som förut, så vi ville ta reda på vad hon har för sjukdom. Hennes nos rensades, kroppen röntgades, och vår veterinär gjorde Biopsi, blodprov, gav steroidspruta och provade massor av olika mediciner, men ingenting gjorde henne bättre och orsaken till de besvärliga symptomen har inte hittats. En dag lämnade vi in henne för en undersökning. Efter två dagar ringde de och sa att sa "Vi kan hämta hem hunden, hon äter bra och viftar svansen." När vi hämtade henne var situationen långt från var djursköterskan beskrivit. Hon var helt skraltig och mycket sämre än när vi lämnade henne. Jag kunde prata med djursköterskan som jag pratade med i telefon och vi fick åka hem. Efter denna dag blev allt kaos. Hon fick förmodligen diskbråck i ryggen eller nacken, men på grund av hennes låga immunförsvar efter en massa mediciner orkade hon ingenting, åt och drack inget och skrek hemskt av smärta. Vi hade till och med svårt att lyfta henne. Hon fick flera lunginflammationer också, säkert på grund av nedsänkt immunförsvar, men som tur är verkar det ha blivit bättre nu. Vi misstänkte direkt att hon fick sina problem på det stora och kända djursjukhus där de bland annat röntgade henne när hon fortfarande var dåsig efter bedövning. Hon var för dålig så vi måste göra något åt det, men vi ville inte åka till det djursjukhuset igen, så vi åkte till ett mindre djursjukhus och hon fick smärtstillande sprutor. Verkan räckte inte för hennes smärta och vi åkte till det mindre djursjukhuset igen, men de hade inte tillräcklig utrustning för att undersöka henne ordentligt, så veterinären remitterade oss till ett annat större djursjukhus för att höra vad de sa. På tredje djursjukhuset sa veterinären att det skulle vara konstigt om det var något annat än diskbråck. Det fanns ingen annan veterinär som har sagt det så tydliget. Och vi fick en tid för skiktröntgen vecka efter. Jag har inte skrivit allt som hände, hundens journal blev fler än 30 sidor och det går inte att skriva allt. Kostnad för hunden blev mer än 160000 kronor och vi själva får betala mer än en tredjedel av detta. Försäkringen täcker inte mer, så vi har också fått ett ekonomiskt problem. Vi kan tyvärr inte betala för skiktröntgen eller någon eventuell operation, utan hoppas på att hon kan bli bättre igen genom vila. Jag skulle vilja fråga er om jag har möjlighet att få tillbaka pengar, eftersom vi är säkra på att hon fick sitt diskbråck under vistelsen på det första djursjukhuset. Vi är helt säkra på att det är så, men vi vet också att det inte går att bevisa det. Vi är så trötta just nu, så vi kan inte tänka på saken ordentligt. Men finns det fortfarande hopp att göra det bästa för hunden? Vart ska jag vända mig i så fall? Är det värt att anmäla ett djursjukhus? Tack på förhand.

Annons:
Uppkatten
2016-04-27 14:32
#1

http://www.vetansvar.se/introsida/startsida.4.778a5d1001f29869a7fff2121.html

Väldigt svårt att bedöma om det är värt att anmäla, men jag tycker att man ska göra det när det inte känns rätt och bra.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Upp till toppen
Annons: