Annons:
Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 1628 ggr
blomma42
4/22/16, 5:25 PM

Söker!

Hej

jag söker min katt Gosan som försvann i Anderstorp i Småland är ca 4år och vit med lite brunaktiga fläckar på sänd mej sms på 0728392924!

Annons:
Uppkatten
4/22/16, 8:39 PM
#1

Innekatt som kommit ut av misstag eller van utekatt som inte kommit hem? Hur länge har hon varit borta? Är hon kastrerad? Jag frågar därför att man ger olika söktips beroende på bakgrund.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

[[eskils_]]
4/22/16, 11:14 PM
#2

Lägg gärna en efterlysning, helst med bild, i Kattpolisen.iFokus också. Där läser folk som har hittat katter.

blomma42
4/24/16, 2:42 PM
#3

Hon smet ut och sedan har hon varit borta hon var inte kastrerad och är sedan längeborta har ropat och så hon är vit med brunaktiga fläckar på sej. Vilka katthem kan man söka på?  jag har ingen bild på henne med hon lyssnar till Gosan.

[[eskils_]]
4/24/16, 7:07 PM
#4

Här är en lista över katthem och kattföreningar.

Men det viktiga är att du letar aktivt själv. Här finns söktips.

Katthemsmatten
4/26/16, 3:31 PM
#5

Som #4 skriver: det viktigaste för att få tillbaka din katt är din egen insats i sökandet och efterlysandet. Är hon id-märkt och registrerad så ökar chansen att få tillbaka henne om hon hittas. Katthem försöker alltid få tag i ägaren om det kommer in ett id-märkt djur. Är det inte registrerat så är det näst intill omöjligt. OBS! man kan registrera i efterhand om man glömde göra det vid märkningen.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Upp till toppen
Annons: