Annons:
Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 2996 ggr
MissanTissan
3/18/16, 7:14 PM

Välkomna hem, Gideon och Gemina!<3

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag blev jag jourhem åt detta skygga skönheter<3 Gideon, en långhårig svart kisse född 2012. Och Gemina, en korthårig vindögd svart hona, syster till Gideon född 2013. Båda kastrerade :) Oj vad dom var skygga på katthemmet, gick inte att komma nära dom och tog tid att fånga in dom. Efter 20 minuter i kattrummet jag gjort i ordning åt dom så började Gemina stryka sig mot Gideon, purra och gick sedan fram och nosa på min hand. Sen fick jag klappa henne. Oj vad chokad jag blev.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Annons:
evastar
3/18/16, 7:39 PM
#1

Åh, så fina! Lycka till och låt oss gärna få uppdateringar.

MissanTissan
3/18/16, 9:11 PM
#2

Visst är dom!<3 Ska försöka filma minst en gång i veckan för att få fram en längre video med hur det gått med dom<3

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Uppkatten
3/18/16, 10:20 PM
#3

Grattis! Vad kul! Blev lite full i skratt när jag såg fotot för jag tyckte de påminde mycket om mina tjejer.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

MissanTissan
3/19/16, 7:13 AM
#4

Vad roligt! Gideon är dock en hane ;)

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

MissanTissan
3/21/16, 8:58 PM
#5

Gemina öppnar upp sig för varje dag som går, Gideon är lite svårflörtad. Men idag fick som grillad kycklingbitar som godis och han höll sig några sekunder innan han tillslut tog en bit ;)

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Katthemsmatten
3/24/16, 2:15 PM
#6

Vilken härlig läsning! Lycka till i ditt arbete att få dem trygga med oss underliga saker på 2 ben.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
MissanTissan
3/24/16, 6:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Tack! Jag har fixat en myshörna inne i garderoben som var stor, denna sover dom mycket i, men jag brukar sitta och läsa för dom där. Här är från gårdagens läsning.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Katthemsmatten
3/29/16, 11:14 AM
#8

Jättebra att du sitter där och pratar. Ju mer man utsätter dem för ens närvaro, ju snabbare brukar de inse att de inte dör av att vara nära en människa.

Medarbetare Hittekatter iFokus

MissanTissan
3/29/16, 11:25 PM
#9

Ja, Satt där en stund inatt när jag inte kunde somna. Då kom Gideon fram och hälsade, men när jag rörde mig så sprang han.

Gemina var som en haj, gick cirklar runt mig med svansen i vädret och purrade (Är det ett bra tecken?)
Hon gör även så när jag ska mata dom med något gott (Blötmat)

Sen var dom båda igång och lekte massvis inatt! Var så kul att se! <3

Kommer bli svårt att släppa dom sen tror jag o;

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Uppkatten
3/30/16, 7:23 AM
#10

Låter jättebra, tycker jag! ❤️

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Katthemsmatten
3/30/16, 11:35 AM
#11

#9 Att hon cirklar runt dig med svansen i vädret (glad och självsäker) och purrar (gör de med ungar och katter de gillar) är ju jättebra. Hon har fattat att du är bra som foderautomat så nu gäller det att hon inser att du kan vara bra även till annat. 🙂

Medarbetare Hittekatter iFokus

MissanTissan
3/30/16, 7:08 PM
#12

Åhhh! Vad kul! <3

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

MissanTissan
4/4/16, 12:11 AM
#13

Kvällen: Kliver in hos dom, dom ser oroligt på mig. Jag går och sätter mig i myshörnan, tänder lampan där och börjar läsa. Gemina blir genast nyfiken och kommer fram om och om igen och luktar/går förbi. Gideon slappnar av direkt när jag börjar läsa och sätter sig och tvättar sig med ryggen emot mig. När Gemina kommer fram får hon godis. Jag läser 20 minuter och sedan gör jag ett försök på lek, men ingen är sugen. Ger Gideon lite godis som fräser åt mig och sätter mig sedan och läser. Då lägger sig Gemina i mitten av golvet framför mig, tittar mig i ögonen (Jag blinkar lugnt, gäspar och tittar sedan åt andra hållet) Då blinkar Gemina några gånger och sen somnar hon. <3 Lycka i själen.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Annons:
Uppkatten
4/4/16, 6:35 AM
#14

#13 Underbart! ❤️

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

MissanTissan
4/4/16, 9:01 AM
#15

Jag har hört talas om folk som varit jourhem i flera år. Men jag tror inte det kommer ta tid med dessa småttingar. Efter detta så satte jag mig en stund och lyssnade på ljudbok då jag inte kunde sova. Gideon hoppade ner från fönsterbrädan, gick nyfiket förbi mig nägra gånger. Åt/drack/använde lådan strök sig mot Gemina som glatt gick efter honom. Lite senare så började båda leka tillsammans. Skuttade hit och dit och tillsammans. Oj vad kul det var. Sen gick Gemina fram och luktade på mig/fick godis och då vågade sig Gideon fram och lukta men han var inte sugen på godis.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

MissanTissan
4/4/16, 9:03 AM
#16
MissanTissan
4/4/16, 9:04 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#17

Bilder

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

evastar
4/4/16, 3:23 PM
#18

De verkar ha funnit sig väl tillrätta, med all din omsorg och kärlek omkring sig!

MissanTissan
4/4/16, 8:02 PM
#19

Oj, verkar som bilderna blev dåliga. Men kanske blir så från mobilen?

Ja tror också det faktiskt! <3

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

MissanTissan
4/8/16, 12:09 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Jag gråter av glädje!<3 Kvällens högläsning resulterade i att Gemina kom bort och la sig och somna bredvid mig!!! <3 om detta inte är tillit så vet jag inte vad tillit är! Bara någon dag sedan lekte hon med mig för första gången (Med en vippa) Gideon har äntligen börjat våga äta medans jag är i rummet. <3 han tar också steg<3

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Annons:
MissanTissan
4/15/16, 9:33 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Gideon brukar också komma fram nu, ligger gärna bredvid när jag läser. I förregår kom han fram och luktade och sedan slickade på min armbåge medans jag högläste. Gemina leker med mig, får till och med "klappa" henne. Försiktigt och bara en kort stund. Hon går runt i rummet, purrar med svansen rakt upp i luften och viftar (slår fram och tillbaka) med toppen. Stryker sig mot möbler och sen lägger hon sig på mattan och rullar och gör supersöta ljud. Dessa små krabater är ju bara för söta.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Katthemsmatten
4/15/16, 2:06 PM
#22

De är verkligen jättefina, men så är svarta katter min favoritfärg. Bra framsteg gör de. Fortsätt som du börjat så får de en riktigt fin grund att stå på.

Medarbetare Hittekatter iFokus

MissanTissan
4/15/16, 2:25 PM
#23

Jag älskar svarta katter, men hatar att dom är så svårfottade. Men ja det glr egentligen inget, en utmaning är alltid kul<3 (dessa foton är mobilfoton) fotar mycket djur med sydtemkamera. Vire kul att kunna göra det på dom någon gång, men ingen stress. Dom måste lita först.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Uppkatten
4/15/16, 4:29 PM
#24

Ja, svarta katter är verkligen en utmaning att fota. Särskilt inomhus och i rörelse (mitt favoritmotiv!) 🙂. Men kan man väl det så lär man ju kunna fota alla sorters katter sedan 🙂. Så för oss fotointresserade måste svarta katter vara världens bästa "foto-skola"! 😃Själv älskar jag svarta katter. Låter som att dina båda katter gör jättefina framsteg ❤️.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

MissanTissan
4/16/16, 4:54 PM
#25

Jo men precis! Mina bild blir stillasittandes annars blir dom tyvärr suddiga (Dåligt objektiv) Jag känner dock att jag börjar förstå ljuset på mörkare djur, så snart kanske det kommer några BRA bilder på kissarna!

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

MissanTissan
4/19/16, 7:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#26

Fotade lite idag för första gången med kameran, det var helt okej tyckte Gemina, Gideon var lite mer reserverad.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Katthemsmatten
4/20/16, 12:37 PM
#27

Riktigt svart respektive chokladbrun. Så himla fina! Gemina verkar helt klart mer avslappnad än Gideon. Han lär sig nog han med 🙂

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
MissanTissan
4/20/16, 6:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Gemina var framme och luktade på kameran, lekte i tunnlar medans jag försökte fota.

Gideon stannade där i fönsterbrädan, men han fräste åtminstone inte! :)

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

MissanTissan
5/25/16, 10:53 PM
#29

Ursäkta att jag inte uppdaterad mycket. Kissarna har gjort stooora framsteg! Dom får nu vara ute i vardagsrummet, vilket dom älskar! Gideon och Gemina ligger glada på mattan bakom mig. Man får klappa båda två nu, men när Gideon känner sig hotad så fräser han fortfarande. Dom springer såfort man rör sig snabbt så vi har fortfarande en bit kvar!

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

MissanTissan
5/25/16, 10:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Gideon chillar bakom mig :)

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Katthemsmatten
5/26/16, 5:49 PM
#31

Kul att de gjort så stora framsteg redan. Så fina att se!

Medarbetare Hittekatter iFokus

MissanTissan
7/9/16, 9:25 AM
#32

Nu har jag inte uppdaterat på ett tag.

Men för två veckor sedan så lämnades kissarna tillbaka på katthemmet under tiden jag skulle vara på semester. En vecka då och en vecka snart. (Det är bättre för dom att inte åka fram och tillbaka så jag ska hämta sen när det är färdigt.)

Men i Onsdags hittade Gemina ett föralltidhem och flyttade! <3

Under tiden Gideon och Gemina har varit här har jag lagt märke till att Gideon borde ha en trygg katt med sig. Inte en skygg. När Gemina blev rädd så skulle han promt skydda henne, medan när hon inte var i rummet så låg han tryckt och lät mig komma väldigt nära. 

Under tiden hon var borta så var han ensam visst, men han vände sig otroligt mycket till mig och gick bredvid mig, under mig och ville ha uppmärksamhet.

Så vi ska försöka med en tryggare katt nästa vända. :)

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Katthemsmatten
7/12/16, 7:58 AM
#33

Grattis Gemina till ditt för-alltid-hem!

Medarbetare Hittekatter iFokus

MissanTissan
7/12/16, 11:17 AM
#34

❤️

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Annons:
MissanTissan
7/28/16, 6:08 PM
#35

Tråkiga nyheter för Gemina.

Var förbi katthemmet för att volontärarbeta lite innan jag åker imorgon och fick höra att Gemina rymt från nya hemmet och gömt sig i deras garage sedan 3 dygn tillbaka. (Hälsade även på Gideon som lever livet på katthemmet.)

Så då åkte jag dit för att se om hon kanske vågade sig fram när hon såg mig.
Hon var otroligt rädd, låg gömd bakom en massa grejer.
Fick komma fram, hälsade på henne och så. Hon insåg snabbt vem det var och lugnade sig en del. Efter ett tag var vi påväg att ge upp när jag fick en idee, kanske kan lura in henne i en transportbur.

försökte "valla" henne ifrån där hon var, och då sprang hon in i en hylla. (Perfekt ställe!)
Vi ställde en metalplåtgrej som gick att böja runt hyllan med enda exit in i transportburen. Ställde sedan grejer på transportburen så hon inte skulle få för sig att hoppa över. Prasslade sedan på en av påsarna där hon låg och tjofs, in i transportburen och då stängde jag igen direkt.

Nya ägaren skulle köra tillbaka henne till katthemmet. Hon klarade inte av Gemina.

Stackars liten. Jag vill så gärna adoptera båda två. Dom är så fina. Men vi ska ju snart flytta och att flytta dom hit och dit känns inte rätt.
Är dom kvar så kanske ;) Då bor vi ute på landet.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Upp till toppen
Annons: