Annons:
Etikettkattmat
Läst 1940 ggr
Uppkatten
3/5/16, 10:57 PM

Vanvårdade kaniner blir svensk kattmat

Det är vanligt med kaninkött i svensk kattmat, men dessvärre kan köttet komma från länder där kaninerna lever under mycket svåra förhållanden och där antibiotika överanvänds…

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22385275.ab

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Annons:
Uppkatten
3/5/16, 11:03 PM
#1

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Tarotstollan
3/5/16, 11:37 PM
#2

Det finns inga ord …😢

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Katthemsmatten
3/7/16, 10:16 AM
#3

Fruktansvärt!!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Uppkatten
4/21/16, 10:09 PM
#4

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Uppkatten
4/21/16, 10:14 PM
#5

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Katthemsmatten
4/22/16, 11:25 AM
#6

Jag är så feg att jag inte vågar öppna länkarna. Hur kan vi bidra till att det inte ska löna sig att vanvårda djur?

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
Uppkatten
4/22/16, 8:36 PM
#7

Av den ena länken (#4) så verkar det som att affärskedjor börjat ifrågasätta vad som finns i kattmaten, och det är ju helt klart ett steg i rätt riktning. Nu har det gått några veckor sedan detta skrevs, så man undrar ju om det fortsatt att utredas och vilket resultatet har blivit. Som konsument kan man ju höra av sig till "sin" kattmatsleverantör/affär och ifrågasätta vad som finns i kattmaten… Det borde vi bli bättre på lite till mans. Att visa att det spelar roll. Själv skulle jag f ö önska att det fanns svensk krav-märkt kattmat (blötfoder).

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Upp till toppen
Annons: