Annons:
Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 7572 ggr
Drstar123
2/12/16, 8:38 PM

Smuts i örat?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Vad tror ni detta kan vara? Jag satt och klappade katten när jag märkte att det var något skumt i öronen, och när hon kliar eller skakar på huvudet så flyger det smuts ut.. Fick henne igår av några som inte kunde ta hand om henne. .

Annons:
Bill&Bull
2/12/16, 8:44 PM
#1

Kliar hon sig mycket? Har huvudet på sne?

||My Love For Animals Is Immortal||

Drstar123
2/12/16, 8:45 PM
#2

Kliar sig gör hon ja, men har huvudet på sne har jag inte märkt.

Bill&Bull
2/12/16, 8:47 PM
#3

Det kan vara skabb, svamp eller bara en massa vax. Det bästa är att ta ett prov på det hos veterinären.

||My Love For Animals Is Immortal||

LoAEmma
2/12/16, 8:47 PM
#4

Ta henne på en veterinärkontroll :)
Bra av flera anledningar!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Drstar123
2/12/16, 8:51 PM
#5

Kan jag inte göra något åt det nu? Läste att några hade hällt lite matolja i öronen.

[Devya]
2/12/16, 9:08 PM
#6

Ta henne till veterinären. Du ska nog inte själv börja experimentera med det där för i värsta fall får hon även svamp eller öroninflammation och gud vet vad.

Se till att ta kissen till veterinären så snabbt som möjligt så att hon blir frisk. Det är inte så dyrt. Det rör sig troligtvis om öronskabb och då är det en ganska lätt behandling för det.

Annons:
Drstar123
2/12/16, 9:08 PM
#7

Okej tack så mycket

Tussetassen
2/12/16, 9:09 PM
#8

Min katt har haft öronskabb utan att det kliade. Jag provade länge att rengöra dagligen med rapsolja, men det fungerade inte. Veterinär skrev ut Stronghold (mot fästingar och loppor) och "smutsen" försvann bums. Mitt råd hör med veterinär.

[Devya]
2/12/16, 9:11 PM
#9

#8 Ja, man ska nog inte hålla på med sådant där på egen hand. Det bästa är alltjämt att gå till veterinären så att man får katten frisk asap. :) 

Stronghold är jättebra och enkelt att ha att göra med. Mycket lättare än att försöka mixtra med något själv och i slutändan kanske även göra det värre.

Vinterdag
3/10/16, 10:21 PM
#10

Min katts öra såg liknande ut som på den första bilden. Det som  syns  inne i örat till vänster kan vara en tumör.  Min katt hade en godartad tumör på det stället.  Han opererades på djursjukhuset  och blev bra. Efter operationen fick jag behandla örat med kortisondroppar  för att den inte skulle komma tillbaka. Det har den inte gjort och örat är bra. Du behöver ta katten till veterinären.

Vinterdag
3/16/16, 10:43 AM
#11

Hur har det gått?

Upp till toppen
Annons: