Annons:
Etiketttips-råd
Läst 1641 ggr
MissanTissan
12/22/15, 11:26 AM

Vill ge en julklapp!

Någon som bor i Vallentuna, Täby, Sollentuna eller Botkyrka och vet vart det finns mycket hemlösa katter?

Jag hade tänkt placera ut några skydd lite här och där dom kan ta skydd i under vintern.

Åker igenom dessa orter väldigt mycket, så jag kommer kunna se till att det finns mat och vatten hos dom också. :)

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Annons:
frost_schäfer
12/22/15, 11:42 AM
#1

Vet inte vart det finns men ett till sätt att hjälpa till är att skänka pengar till ett katthem . Vad sällt av dig att ställa ut skydd och hjälpa dom.

En tid utan en häst är bara en väntetid Glad

MissanTissan
12/22/15, 3:53 PM
#2

Jo! Det har jag gjort också. :)

Tänkte att katthemmen har ju ändå värme, men stackarna ute på gatorna har ju inte det. :/

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Katthemsmatten
12/28/15, 5:47 PM
#3

TS, du är väldigt snäll som tänker på att de behöver skydd, men man kan inte bara ställa ut skydd och sedan inte se till att katterna får tillsyn. Så du bör kontakta katthem eller privata grupper som ägnar sig åt att bedriva TNR. Dessutom så avslöjar man inte var det finns kolonier öppet på nätet. Det är för både katternas och volontärernas säkerhet. Du skulle kunna skicka ett PM till exempelvis Kattkoloni Botkyrka och fråga om de har behov av din hjälp.

Medarbetare Hittekatter iFokus

MissanTissan
12/29/15, 1:28 AM
#4

Okej! Jo, är inte såvärst insatt. Kanske borde ta en sväng ner och prata/volontera igen på katthem. :)

Tillsyn kommer jag absolut ha. I min närhet fixar jag det och i familjens så vill min syster hjälpa till. :)

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Katthemsmatten
12/30/15, 5:19 PM
#5

TS, mig veterligen är det just nu inte några TNR-projekt som drivs av katthem eftersom de är fullt sysselsatta ändå, dessvärre. Däremot kanske det finns privatpersoner som driver mindre TNR. Hoppas någon ser ditt inlägg.

Medarbetare Hittekatter iFokus

MissanTissan
12/30/15, 7:12 PM
#6

Vad är ett TNR projekt? :)

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Annons:
[[eskils_]]
12/30/15, 7:53 PM
#7

#4 Bra volontärer på katthem brukar alltid behövas.

Här kan du läsa om TNR. Göteborgs katthjälp är ledande på området i Sverige.

MissanTissan
12/30/15, 7:58 PM
#8

Åh vad smart! Det vill jag verkligen vara med och hjälpa till med. :)

Ska kolla runt och se vilka katthem det finns i området (Har precis flyttat hit)

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Upp till toppen
Annons: