Annons:
Etiketthuskatten
Läst 2318 ggr
zlarviig
2015-12-12 17:42

Akut veterinär

Hejsan

Tänkte bara fråga om någon vet en veterinär i stockholm som har helgöppet och akuttider? Hittar inget på internet.

http://katter.ifokus.se/discussions/566c48a28e0e746df400001b-urinsten?discussions-1

Annons:
Maria
2015-12-12 17:53
#1

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

AnneN
2015-12-12 18:01
#2

Hittade efter snabb sökning dessa som har helgöppet:
Bagarmossen

Albano

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

zlarviig
2015-12-12 18:04
#3

Lite långt att åka då jag inte har bil eller körkort, någon som vet hur djurambulansen funkar? Hur mycket kostar det?

Maria
2015-12-12 18:05
#4

Taxi?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

AnneN
2015-12-12 18:07
#5

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Mygohr
2015-12-12 18:33
#6

Det finns veterinärer som gör hembesök. Sök på veterinärer nära dig och ring och fråga, alla skriver inte ut att de gör hembesök/ har inte hemsida. Distriktsveterinärerna finns oxå men blir ganska dyrt om det är långt att åka.

Annons:
Lena
2015-12-13 11:07
#7

Det finns två djurambulanser som kör i Stockholm. Svenska Djurambulansen och Djurambulansen Stockholm. Den sistnämnda är helt ideell. 

Tyvärr har jag hört mycket negativt om Bagarmossen sista tiden sedan de bytte ägare. Men det är dem som har avtal när det gäller att ha öppet 24 timmar/dygn. Djursjukhusen i Uppsala och Södertälje ska vara bättre. Men är det inte nattetid kan det finnas andra alternativ även i Stockholm.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

zlarviig
2015-12-13 11:20
#8

Jag har valt att avvakta då katten verkar må lite bättre nu.

Men blir det sämre igen så är det avlivning som gäller då jag inte har råd med en dyr operation.  Och då vill jag bara har det närmsta som har öppet då jag inte vill att katten ska behöva åka i en timme när han mår dåligt.

Blir det akut så kontaktar jag djurambulansen och vi får åka till första bästa, för avlivning är väl samma sak på varje ställe?

Men som sagt så mår han bättre nu och återhämtar sig förhoppningsvis fort så att vi slipper åka in 😕

ElisabethB
2015-12-13 14:01
#9

Avlivning är för djuret samma sak överallt. Det som skiljer är hur mycket de ordnar för att det ska bli ett fint avsked för djurägaren och hur mycket avlivningen kostar.

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

[[eskils_]]
2015-12-13 14:13
#10

Du skriver i tråden i Katter att kissepojken bara är 3 år, att han fick en kateter insatt i fredags och att du skulle göra vad som helst för honom.

Råder dig att inte avliva katten av ekonomiska skäl, risken är att du ångrar dig gruvligt då. Den första operationen är ju redan gjord.

zlarviig
2015-12-13 14:27
#11

#10 Ja det är ju det jag helst vill undvika. Det här är 3:e gången han måste åka in på grund utav det här och veterinären sa att blir det stopp igen så måste han opereras och det är operationen jag inte har råd med, därför skulle jag inte ha något annat val än att avliva honom om det blir stopp igen.

Hade sån panik igår för jag var helt tvärsäker på att han inte skulle klara sig, utan att det skulle bli stopp igen och jag var så rädd att han hade ont och vill inget mer än att han ska må bra.

Men nu får jag bara hoppas att han blir bättre snabbt.

[[eskils_]]
2015-12-13 17:03
#12

Har du ingen släkting eller vän som kan tänkas ta hand om katten tills han är frisk igen? Då kunde hans ev nya operation bli en fin julklapp till dig och kissen.

zlarviig
2015-12-13 17:42
#13

#12 Tyvärr inte.. Ända släktingen jag har (förutom föräldrar och andra syskon) är min storasyster som bor med sambo och dotter och tre egna katter.. 😕

Annons:
Upp till toppen
Annons: