Annons:
Etikettkastrering-idmärkning-vaccination
Läst 2948 ggr
Lena
10/4/15, 3:03 PM

ID-märk din katt!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ID-märkning är en billig försäkring om din katt skulle springa bort. Det är ofta på ID-märkningen det hänger om du ska få tillbaka din katt. Särskilt om den varit borta under en längre tid. Katter som varit bortsprungna länge kan misstas som förvildade och riskerar att avlivas av våra myndigheter om de inte är ID-märkta. Glöm inte bort att registrera din katt i SKK's och/eller SVERAKs register!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
[Ruffsetuss]
10/4/15, 3:22 PM
#1

På omvägar när jag saknade min katt så fick jag ta hand om en hittekatt , efter mycket om o men kunde jag tyda tatueringen fick tag på ägaren som först inte fatta någonting . Sedan började hon gråta , det var hennes katt som varit borta i 2,5 år. Hon trodde den var död för länge sedan . Katten kände igen henne direkt när hon kom för att hämta den 😊

Lena
10/4/15, 3:23 PM
#2

#1 Ja det händer då och då att katter kommer tillrätta efter mycket lång tid. Rekordet är 15 år. Vid dessa tillfällen är det alltid ID-märkningen som gjort det möjligt.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Katthemsmatten
10/4/15, 8:23 PM
#3

Kan bara instämma: id-märk och registrera din katt. Glöm inte heller att anmäla adress- och/eller telefonförändring!

Medarbetare Hittekatter iFokus

[[eskils_]]
10/18/15, 12:18 PM
#4

Superviktigt att ID-märka och registrera sina katter! 👍 Och som sagt kolla ibland att adress och telefonnummer fortfarande stämmer.

Här är länkar till de två organisationerna som registrerar katter:  DjurID och Sverak. (DjurID är nya namnet på SKK:s register).

Upp till toppen
Annons: