Annons:
Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 1907 ggr
Viccan92
2015-08-14 22:04

Upphittad svart hankatt

På min sambos jobb har det sedan mitten av juli gått en svart hankatt. Nu när sambon kom tillbaka efter semestern och såg att katten var kvar och dessutom otroligt mager så bestämde han sig för att ta hem stackarn. Han var hos vetten med katten och han är inte chipmärkt. Katten är kastrerad och runt fem år gammal. Fint skick men extremt mager. Hoppas kunna hitta ägaren. Tills dess så får han stanna här och äta upp sig och slippa att bo utomhus.

Han är helt svart utan vita tecken och gula ögon. Han är väldigt social och trevlig. Har känt honom i en dag och får redan lyfta upp honom och gosa med honom. Verkar inte vara hundvan.

Hittades i salem/Rönninge kommun som ligger ett par mil söder om Stockholm.

Bilder kan fixas om några dagar troligen.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Annons:
Uppkatten
2015-08-14 22:13
#1

Sätt upp lappar i området där katten hittades där du efterlyser uppgifter om kattens ägare/katten.

Lägg ut annons på Stockholms katthems hemsida under "Efterlysningar".

Lägg ut upphittat-annons på Facebook-sidor såsom Vi längtar hem, Hittakissen, Bortsprungna katter - djur.id mfl. Finns också en sida som heter Svarta katter - upphittade och bortsprungna.

Härligt att ni tar hand om den så länge!!!!❤️

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Tarotstollan
2015-08-14 22:27
#2

Härligt att läsa att ni hjälpt och tagit hand om kissen!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jassan
2015-08-15 09:01
#3

Åh!!! Så glad jag blir att ni hjälper denna katten!! Stor kram till er!! Hoppas ägaren kan hittas!🙂

https://jazzans.wordpress.com/

[[eskils_]]
2015-08-15 13:08
#4

Jättebra gjort av din sambo att rädda katten!! 🌺

Lägg gärna en annons i http://kattpolisen.ifokus.se/ också. Där läser folk som letar efter sina försvunna katter.

Viccan92
2015-08-15 18:55
#5

Tråden kan låsas katten är hos sin ägare nu. Han är 15år och senil katten så dem går och väntar på att han ska bli påkörd eller dö av sin sjukdom. Så jag ska anmäla dem till länsstyrelsen nu.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Uppkatten
2015-08-15 19:55
#6

Ledsamt.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Annons:
Jassan
2015-08-16 07:57
#7

Tragiskt… Stackars katt…

https://jazzans.wordpress.com/

Katthemsmatten
2015-08-20 16:20
#8

Bedrövligt att de inte kan ta hand om honom bättre. "vänta på att han ska bli påkörd"! Hur grym kan man vara?

Ni gjorde ett bra jobb som lyckades få tag på ägarna, men en anmälan till lst låter bra som avslutning tycker jag.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Viccan92
2015-08-21 19:38
#9

Jo dem är anmälda nu så får se vad som händer. Katten är tillbaka på sambons jobb nu. Dem har iaf satt på katten halsband.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Upp till toppen
Annons: