Annons:
Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 1372 ggr
Lena
7/21/15, 3:26 PM

Namninsamling mot massutrotning av hemlösa katter

Länk till internationell namninsamling mot Australiens beslut om att massutrota hemlösa katter med bland annat gift (en extremt plågsam metod som innebär att katterna kommer att dö i kramper som kan sitta i under flera dagar).

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
[[eskils_]]
7/21/15, 4:40 PM
#1

Många upprörda människor över hela världen har redan reagerat och skrivit på namninsamlingen mot denna barbariska idé. Just nu har 4.439 underskrifter kommit in.

Flera av undertecknarna - bl a från Argentina, USA, England, Österrike och Indien - föreslår TNR som en human metod att minska antalet katter.

En italienare skrev denna kommentar:
“The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way in which its animals are treated. I hold that the more helpless a creature, the more entitled it is to protection by man from the cruelty of man.” Mahatma Gandhi.

[[eskils_]]
7/22/15, 12:31 AM
#2

En artikel om hur myndigheterna planerar att "befria Kangaroo Island" i södra Australien från förvildade katter.

Lena
7/22/15, 10:27 AM
#3

#2 Bra skrivet av italienaren! 

#3 Vad ska man säga? Gift som sprutas i kattens päls! Låter ju synnerligen barbariskt!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[[eskils_]]
7/22/15, 10:36 AM
#4

Franska fd filmstjärnan och djurvännen Brigitte Bardot har skrivit till regeringen i Australien och protesterat mot utrotningsplanerna, som hon kallar inhumana och grymma. Hon föreslår masskastrering som alternativ.

Lena
7/22/15, 10:43 AM
#5

#4 Så bra att det rör på sig!  :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Tarotstollan
7/22/15, 7:26 PM
#6

Oj, vad många som hade skrivit på efter mig! Jättebra!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Gullimat
7/24/15, 11:38 AM
#7

Har också skrivit på naturligtvis

Lena
7/24/15, 12:25 PM
#8

Tack till alla som skriver under och delar!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Maria P.
7/24/15, 2:32 PM
#9

Brutalt! Ovärdigt!
Skrivit och delat.

Bra förslag från Brigitte Bardot.

Katthemsmatten
7/24/15, 4:16 PM
#10

Fortsätt dela och uppmana vänner att signera!

Medarbetare Hittekatter iFokus

majvi
7/24/15, 5:03 PM
#11

Det finns flera namninsamlingar, men skriv bara på en.

Jag postar en länk till en annan namninsamling som jag tycker är mycket läsvärd

https://www.change.org/p/australian-federal-government-stop-the-culling-of-feral-cats-and-implement-alternative-ethical-solutions?recruiter=3356899&utm_source=share_petition&utm_medium=facebook&utm_campaign=autopublish&utm_term=mob-md-share_petition-no_msg&fb_ref=Default

De har hållt på i flera år för att hitta ett effektivt sätt att döda katter

The elimination will involve the use of detector dogs, fencing, and shooting, as well as the use of a new poison bait called "Curiosity," which has been developed by the government and a private biotech company over several years.

A toxic compound in the bait stops the flow of oxygen within the poisoned cat, and is described in the government's plan as "The new humane feral cat bait." It will be placed inside pieces of meat that are molded to resemble sausages." I don’t think starving an animal of oxygen is very humane at all do you?

De har hållt på i flera år för att hitta ett effektivt sätt att döda katter, de har inte försökt något annat sätt.

 I implore you to sign this petition to save the un-owned cat populations and to demand the government to legalize, support, fund and implement TNR programes, in Australia for a start and to tighten regulation of cat ownership, put in place measures to control the population such as enforcing laws for keeping cats contained as dogs must be; to protect wildlife, mandatory desexing unless a breeders license is obtained after stringent legislation is created for the grounds of breeding an animal, shut down backyard breeders and enforce harsher penalties, prohibit the selling or giving away of undesexed cats, provide subsidised programs for low cost/no cost desexing to make it widely available to all Australians, provide funding and or grants for small community based rescues to assist in colony management and education programs in the community and to end the culling of cats immediately!

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Magi-cat
7/24/15, 6:08 PM
#12

Skriver på och delar. 🐱


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tarotstollan
7/24/15, 10:46 PM
#13

Jag har skrivit på!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
[[eskils_]]
8/26/15, 11:47 AM
#14

Fortsätt dela och skriv på namninsamlingen!

Upp till toppen
Annons: