Annons:
Etikettertnrskygga-katter
Läst 4743 ggr
MissClue
2015-07-12 14:57

Råd om upphittad kattkul

Hejsan! Jag skulle vilja ha lite tips och råd ang en halvtam kattmamma och hennes kull. Mamman är ca 1år och fick nu en kull på sju. Våran plan är att fånga in henne och hjälpa till med ungarna, få de tama, vaccinera o hitta nya hem. mamman ska även kastreras när ungarna flyttat hemifrån. Är det bäst att få in mamman först och sedan hämta ungarna, eller tar man ungarna först så kommer mamman efter? De är ca 10-14 dagar gamla och ligger väldigt oskyddad ute i en dunge =( Om vi bara låter dom vara kommer det springa runt ännu fler ovaccinerade halvvilda katter som sen förökar sig hej vilt..

I love not man the less, but Nature more…

Annons:
ilb
2015-07-12 15:37
#1

Eftersom ni vet var ungarna finns ta in mamman först och hämta sen ungarna. Jättebra att ni tar in familjen och sen får mamman kastrerad. Är ungarna så små borde mamman inte hunnit bli dräktig igen. Men det kan gå fort!

MissClue
2015-07-14 22:32
#2

#1 Tack för ditt svar, ska köra på det. Vi har fortfarande inte fått tag på henne, hon har slitit sig tre ggr. Idag vågade hon bli kelad igen så vi ska försöka få in henne imorn. Idag åkte två hankatt iväg på kastrering så 5 av nio vuxna katter är avklarade, sen har vi då 7+4 nya kattungar puh…Ibland vill man ge upp men sen gosar man lite med dom och ser på hur dom busar med varandra och jagar insekter, då smälter hjärtat =)

I love not man the less, but Nature more…

Katthemsmatten
2015-07-15 11:31
#3

#2 Vad har ni för typ av fälla? Om det är en Lotin, se till att ni har säkrat matningsluckan på sidan genom att knyta fast den/använda buntband så hon inte kan ta sig ut den vägen. Om ni försökt att fånga henne med händerna kommer ni ha problem för ni har inte särskilt stor chans att hålla en mamma med ungar. Hennes instinkt säger henne att hon ska ta sig lös för att kunna skydda sina ungar.

Så länge ni är helt säkra på var ungarna finns och att ni kan nå dem så ni kan plocka dem med händerna så är det bästa att ta mamman först och sedan omgående plocka ungarna.

Lycka till!

Medarbetare Hittekatter iFokus

MissClue
2015-07-15 12:09
#4

#3 vi lockar in henne i en vanlig transportbur.klantiga jag glömde låsa ena hörnet och hon lyckades pressa sig ut, andra gången fick vi inte dit gallret. tredje försök tog vi henne med händerna, som du säger det var inget bra idé. får se om det blir ett försök idag med transportburen.

I love not man the less, but Nature more…

MissClue
2015-07-15 12:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#5

dom e så goa ❤️

I love not man the less, but Nature more…

MissClue
2015-07-15 13:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#6

Här är lite fler bilder på vildingarna 😍 "Panda" har blivit tamast och har här gosat ner sig i min säng, sen är det "Lurven" och "Albin", två kastrerade herrar.

I love not man the less, but Nature more…

Annons:
Katthemsmatten
2015-07-15 15:34
#7

Jättefina bilder! 

Jag tycker ni ska försöka få låna en fälla. Det blir mindre och mindre chans att ni ska lyckas locka in mamman för varje misslyckat försök ni gör att fånga henne. Och det är jättesvårt att fånga i transportbur om det inte är den gamla modellen av som ser ut som en trådbur och med en lucka som ska fällas upp. De moderna typerna med en lucka som en dörr är supersvåra om man har en stressad katt i som bestämt sig för att ta sig ut till varje pris. Ni riskerar att hon flyttar ungarna till ett annat och säkrare ställe, så försöka lägga tid på att få tag på en fälla.

Medarbetare Hittekatter iFokus

ilb
2015-07-15 16:43
#8

Det är precis som Katthemsmatten säger, känner hon sig störd finns risken att hon flyttar ungarna. Det går att fånga i transportbur men man ska helst vara två. En som håller i snöret och en som springer fram och stänger burdörren. Låt bakdelen och bakre delen på långsidorna på buren få stöd mot något tungt typ stora stenar. Trä ett långt snöre genom buren och burdörren och bind fast det i dörren. Testa flera gånger så dörren verkligen går igen snabbt och lätt när det är skarpt läge. Ladda buren med väldoftande mat. När katten är inne dra igen dörren snabbt. Var beredd på att hålla emot ordentligt. En rädd katt blir en stark katt. Den andra personen springer fram och låser burdörren (och aktar fingrarna, håll t ex en lagom stor träskiva mot dörren) och lägger sen en mörk filt eller något över buren så katten blir lugn. Eftersom hon är ganska tam går det kanske att leka in henne i buren med en laserpekare. Håller tummarna. Katterna är jättesöta.

MissClue
2015-07-17 19:55
#9

Tack för era svar 🌺 Nu är mamman äntligen inne med alla ungar, hoppas allt går vägen. Känns ju vemodigt att skrämma upp ett djur såhär, om hon ändå förstod att man vill hjälpa.

I love not man the less, but Nature more…

ilb
2015-07-17 20:59
#10

Bra jobbat! Så skönt att familjen är inne.

MissClue
2015-07-17 21:59
#11

#10 tack 🙂 min modiga mamma lyckades fånga henne med händerna, det var action här på gården i några sek.

I love not man the less, but Nature more…

Uppkatten
2015-07-18 13:57
#12

Jättebra att katterna får hjälp och tillsyn! ❤️ 

Och vad skönt att ni lyckats få in kattungarna och kattmamman!

Riktigt bra jobbat!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

MissClue
2015-07-18 14:28
#13

#12 tack så mycket 🌺

I love not man the less, but Nature more…

Annons:
Katthemsmatten
2015-07-20 13:01
#14

Hur går det med projektet?

Medarbetare Hittekatter iFokus

MissClue
2015-07-20 15:17
#15

#14 Det går bra, mamman är så duktig med de sju små dvärgarna. Hon är skygg men kommer fram då och då för lite gos. Har köpt mjölkersättning, är det en god idé föresten? Tänkte avlasta henne lite så hon lägger på sig, hon är rätt mager. Ungarna är gosiga och så söta när de vinglar runt som fulla gubbar =) Något bekymrad över den ena som är mycket mindre än syskonen. Han är även helvit, läst att stor chans att de är döva =( Hälften har även gult gegg i ögonen..men i det stora hela så går det fint, känns skönt att dom inte ligger utomhus längre.

I love not man the less, but Nature more…

ilb
2015-07-20 17:40
#16

Sju bebisar är många bebisar och tär på redan smal mamma. Jag tycker det är en bra idé att stödmata. Du kan väga ungarna så du ser att dom går upp som dom ska. Tror det är ca tio gram per dygn dom ska gå upp. Ge mamman näringsrik mat. T ex rå äggula, nötfärs. Kattungetorrfoder, R C babycat brukar dom flesta katter tycka om. Jätteskönt att den lilla familjen är inomhus.

MissClue
2015-07-20 23:44
#17

#16 Jag köpte R C mjölkersättning, var smaskens när de förstod att de kom mat från konstiga gummispenan =) Jag höll i den torrfodern men valde en annan sort jag aldrig hört om tidigare "pure natural" kitten, får hoppas den smakar lika bra =)

I love not man the less, but Nature more…

ilb
2015-07-21 00:31
#18

Behöver mamman gödas lite extra tror jag det finns extra näringsrik blötmat att köpa hos vetten. Har för mig den smakar bra. Jag tror dock den är ganska dyr. Skönt att flaskmatningen går så bra. Har läst någonstans att RC mjölkersättning för katt är exakt samma som den för hund. Den för hund finns i mycket större förpackning och det blir bra mycket billigare kilopris. Har affären inte den hemma kan dom ta hem. Det lär gå en del mjölkersättning till sju bebisar. Mamman vill kanske också smaka!

OneSound
2015-07-21 18:21
#19

Man blir så glad av att se erat engagemang! Utifall dom söker hem sedan så pma mig gärna :)

Aut viam inveniam aut faciam

MissClue
2015-07-21 19:31
#20

#18 Jag ska kolla upp vad de kostar, många innehåller så mycket vatten. Idag har jag lugnat mig med blötmat för hon blev lös i magen, som tur var verkar torrfodret gå hem =) Bra tips för mjölkersättningen går åt, den minsta kommer nog växa om de andra så som den slukar det =)

I love not man the less, but Nature more…

Annons:
MissClue
2015-07-21 19:48
#21

#19 Kul att höra =) Man får så mycket glädje tillbaka, varje liten framgång som när man kunde klappa första vildkatten till att den ena hoppar upp i sängen och stryker sig så mycket mot än att den inte vet vart den ska ta vägen, då får man lyckorus. Ja alla ungar kommer söka nya hem så jag pmar dig när de växt till sig =)

I love not man the less, but Nature more…

ilb
2015-07-21 20:56
#22

Kommer inte ihåg om du skrivit vilken blötmat du ger dom. Är det Mjau är det tydligen ganska vanligt att katter inte tål den. Det ska vara den bästa blötmaten sägs det men många katter vägrar ens äta den, så även mina. Jag ger mina Pussi. Att blötmat innehåller en del vatten behöver inte vara helt fel, katter är ibland dåliga på att dricka. Nötfärs ska vara bra för dåliga magar. Fortiflora som strös på maten är också bra för dåliga magar. På ett annat forum finns en tråd om Zooplus. Där finns en hel del till bättre pris än i vanliga zoohandeln.

OneSound
2015-07-21 21:10
#23

#21 Åh låter så mysigt! Toppen :)

Aut viam inveniam aut faciam

MissClue
2015-07-21 22:15
#24

#22 Har gett henne pussi portionspåse, hon fick även lite leverpastej och kokt torsk. Kanske chockade magen med för mkt godsaker. Rensade lådan precis och hon verkar redan bättre =) Men jag ska ha dina råd i åtanke om det händer igen.

I love not man the less, but Nature more…

Tarotstollan
2015-07-21 22:25
#25

Vad kul att läsa att allt verkar gå bra med dina katter!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

MissClue
2015-07-21 22:52
#26

#25 tack, hoppas det fortsätter i samma riktning =)

I love not man the less, but Nature more…

imsuchadiva
2015-07-22 11:49
#27

Har ni varit till veterinären med alla katterna? Kollat om dem är chippade? Vilket bra jobb du och din familj gör! :)

Annons:
MissClue
2015-07-22 13:13
#28

#27 Tack 🙂 Nej det har vi inte men chansen är ganska minimal. "Gustava" (mamman till de 7 ungarna) är född på morfars gård. Som tur är har hon och hennes syskon blivit ganska tama, mamman till "Gustava" är verkligen supervild, inte en chans att få henne ens halvtam, tyvärr…Vet inte vad vi ska göra med henne, hon fortsätter producera ungar och det börjar gå ur styr. Nu har hon 4st 12-13 veckors vilda ungar som blir nästa projekt att tämja. Snart är alla de andra vuxna kastrerade men sålänge hon finns kvar kommer antalet öka, ofta vi känner för att bara ge upp.

I love not man the less, but Nature more…

Uppkatten
2015-07-22 14:51
#29

Finns det inget katthem eller någon kattorganisation med No-kill policy i er närhet som kan hjälpa er att fånga in henne så hon kan kastreras? Kolla på SVEKATTs hemsida så hittar du katthem och kattorganisationer med No-kill policy.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

MissClue
2015-07-22 15:35
#30

#29 tack, det ska jag kolla upp.

I love not man the less, but Nature more…

imsuchadiva
2015-07-22 15:41
#31

#28 ja på så vis! Tänkte bara så det inte var någon som saknade katten med då är det inte så :) Ang mamman så anser jag att det endast en snabb och bra utväg, men åtminstone så måste hon fångas in.

Tarotstollan
2015-07-22 19:19
#32

#28. Du jobbar på bra ändå, för varenda katt du fångat och kastrerat så gör du alla katter en stor tjänst. Nu vet du ju vad du skall sikta in dig på då du vet att det endast är en honkatt kvar och hennes ungar. Fånga dem och tämj och kastrera så fort du kan och försök samtidigt att fånga mamman. Ge inte upp, du är på rätt väg!🌺

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Vixxen
2015-07-23 14:05
#33

Hur går det? Vill se mer bilder!

MissClue
2015-07-23 18:07
#34

#32 tack =) Vi ska ta tag i det när dessa ungar har flyttat hemifrån och honan är kastrerad. Jag lär inte vara på gården innan dess(bor 2 tim bort). Måste få tag i kattfälla då för mamman klarar inte att man ens ser på henne, morrar,fräser och har sig, riktigt läskig katt…sen skär det i hjärtat för hon kommer vara så fruktansvärt skräckslagen i bur, vill ju inte skrämma henne till döds.

I love not man the less, but Nature more…

Annons:
MissClue
2015-07-23 18:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#35

#33 Här kommer några bilder =) Dom e så duktiga som går på låda (ibland), första gången jag tycker en bajskorv är söt =P

I love not man the less, but Nature more…

ilb
2015-07-23 21:10
#36

Såna små sötnosar. Bra att ni inte ger upp även om det är tufft ibland. Det är värt allt jobb när man är färdig med alla katter.

Katthemsmatten
2015-07-24 15:56
#37

Betr. "urmodern" så är stressen i en fälla (med filt över) en övergående plåga i förhållande till att föda kull på kull på kull. Kastrera henne så snart det går så hon inte är högdräktig igen. Det är enda sättet att få stopp på den koloni som finns på gården. Urmodern kan sedan bli ett eget litet TNR som får mat och tillsyn av dem som äger gården. Om det bara är någon enstaka katt blir vare sig börda eller kostnad så stor som den är med dessa ständigt återkommande kullar.

Du har gjort ett jättebra jobb så här långt! Hoppas du kan få hjälp med det som krävs för att få stopp på kolonin.

Medarbetare Hittekatter iFokus

MissClue
2015-07-24 18:46
#38

#37 ja det är iofs sant, vi kan eventuellt låna en rävfälla av grannen, får se först hur den ser ut o fungerar. Morfar ger henne p-piller, säkert funkat vid några parningar men bevisligen inte alla, får hoppas det hjälper fram tills vi har henne. Skrämmande hur fort det går över styr, förra året hade han 2 katter på gården, nu innan vi fångade mamma med ungar var där 20st, 21 om man räknar med en krigsherre som blev avlivad =( men men, vi står på bromsen, snart är det stopp =)

Tack alla som skriver, ger råd, pepp osv 🌺 Skönt att få ventilera lite och ställa frågor =)

I love not man the less, but Nature more…

Katthemsmatten
2015-07-26 12:43
#39

#38 P-pille på katt fungerar inte som prevention. Det tar bort löpbeteendet, men eftersom en katt ovulerar när hanen drar ut sin hullingförsedda penis så fungerar det inte som prevention mot dräktighet. Dessutom riskerar honan juvercancer efter ganska få år. Försök övertala morfar att kastrera henne för allas bästa.

Lycka till med ditt viktiga arbete!

Medarbetare Hittekatter iFokus

MissClue
2015-07-26 19:44
#40

#39 Oj det hade jag ingen aning om, inte han heller tror jag. Där har han gått o kliat sig i huvet och inte förstått varför hon lägger kullar efter den andre. Tack 🌺 Ja det har han inget emot, bara vi lyckas fånga den så =) 

Tack, alla missungar växer så det knakar. Kul att se hur de utvecklas, det går verkligen fort.

I love not man the less, but Nature more…

MissClue
2015-07-26 22:20
#41

Vet någon hur mycket det ca kostar att vaccinera kattungar? De ska väl ha två sprutor innan de flyttar hemifrån.

I love not man the less, but Nature more…

Annons:
Katthemsmatten
2015-07-31 10:35
#42

Det kan variera ganska mycket, men ett antal hundralappar per katt. Ring runt till olika veterinärer och kolla om du kan få rabatt eftersom situationen är speciell. Berätta att det handlar om hemlös hona som du hjälper så kanske någon kan göra jobbet gratis eller till låg kostnad. Själva vaccinet måste du självfallet betala eftersom det är en kostnad för veterinären men själva jobbet kanske kan rabatteras. Veterinärer brukar göra en snabb hälsokoll vid vaccination dessutom.

Medarbetare Hittekatter iFokus

MissClue
2015-08-11 19:42
#43

Här kommer liten uppdatering. Trollen börjar bli stora, 6 veckor nu, många har redan charmat och väntar nya hem om några veckor :)

I love not man the less, but Nature more…

MissClue
2015-08-11 19:44
#44

I love not man the less, but Nature more…

MissClue
2015-08-11 19:45
#45

I love not man the less, but Nature more…

MissClue
2015-08-11 19:46
#46

I love not man the less, but Nature more…

Tarotstollan
2015-08-11 20:33
#47

😍😍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Isvind
2015-08-16 15:51
#48

Fina ungar. Bra jobbat. :)
Hur har det gått för mamman?

Annons:
MissClue
2015-08-16 17:00
#49

#48 Tack så mycket ❤️ 

Det går bra med mamman. Hon är kelig mot mig o min mamma, men väldigt känslig såklart. Hon har börjat lägga på sig tror jag, känns inte lika benig att klappa. Fick tips här om att ge henne rå köttfärs för hon var ganska lös i magen, herregud, ngt så gott har hon nog aldrig ätit 😍 5 veckor kvar, sen får hon komma ut igen, tror hon längtar. eller 6 kanske, hon ska ju läka från kastreringen först.

I love not man the less, but Nature more…

MissClue
2015-08-16 17:01
#50

Lilla mor

I love not man the less, but Nature more…

Tarotstollan
2015-08-16 19:50
#51

Oj, ja vad liten och smal hon ser ut. Fast att mata 7 vildbasare tar ju på krafterna också!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Bästakompis
2015-08-16 23:03
#52

Vad många fina färger på ungar och mamma! Jag vill ha en av varje…;)

Katthemsmatten
2015-08-20 16:18
#53

#49 Får hon bo kvar hos er eller har ni hittat ett nytt för-alltid-hem åt henne?

Medarbetare Hittekatter iFokus

imsuchadiva
2015-08-21 15:45
#54

Skönt att det går så bra med kattfamiljen :)

MissClue
2015-08-21 22:20
#55

#51 Ja att knappt vara 1år och bära på 7 vildlingar och sen utfodra de tar en del på hullet. Pluss att hon aldrig blivit avmaskad förens nu =P Men de små äter mer och mer torrfoder så jag håller tummarna för att hon ska växa till sig snart.

I love not man the less, but Nature more…

Annons:
MissClue
2015-08-21 22:22
#56

#52 tack =) jag visste inte att en kull kan ha kattungar med olika pappor 😮 men det förklarar ju alla färger, plus att en är långhårig.

I love not man the less, but Nature more…

MissClue
2015-08-21 22:32
#57

#53 Jag vet inte vad vi ska göra med henne. Vad anser ni är bäst? Vi har varit inne på att släppa ut henne på morfars gård igen. Där har hon sina lekkamrater och hon trivs med morfar men risken är att hon lever livet i ladan ifall hon inte vågar gå inomhus. Han ser så de har mat 3 ggr om dagen och vi kommer hjälpa honom med vaccinering, avmaskning osv. Den andra honan vi hade hemma och kastrerade släppte vi ut där igen.

I love not man the less, but Nature more…

OneSound
2015-08-22 14:22
#58

Åh #45 är ju så bedårande! Så härligt att det verkar gå bra :)

Aut viam inveniam aut faciam

lollynonna
2015-08-22 18:21
#59

Åh vad duktig du är! Så himla söta kissar😍

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

MissClue
2015-09-05 21:33
#60

#58 tack =) Jag skrev att jag skulle pm:a dig när de blev större för du var ev intresserad. Men det var sån efterfrågan på kattungarna att vi ger bort en vi tänkte behålla t.om. Dyker det upp fler kullar hör jag av mig =) vet att syster till kattmamman här har kullat för tre veckor sedan, men var ungarna är har vi ingen aning om =/

I love not man the less, but Nature more…

MissClue
2015-09-05 21:33
#61

#59 Tack så mycket ❤️

I love not man the less, but Nature more…

MissClue
2015-09-05 21:36
#62

Här är de "små" idag. På bilden är de 9 veckor, imorn blir de 10. Bara två veckor tills de flyttar =(  (förutom den vita, han stannar) det kommer bli väldigt tomt och tyst här hemma.

I love not man the less, but Nature more…

Annons:
MissClue
2015-09-05 21:52
#63

I love not man the less, but Nature more…

MissClue
2015-09-05 21:57
#64

Jag tänkte bildbombat men det krånglar massor =/ försöker senare

I love not man the less, but Nature more…

Katthemsmatten
2015-09-09 15:54
#65

Ljluvligt söta! Har du möjlighet att behålla mamman tror jag det vore bäst för henne. Då slipper hon leva sitt liv i ladan, även om hon får mat 3 gånger per dag av morfar. Hoppas ni kan få alla vuxna katter kastrerade och att ni hittar eventuella kullar som lagts ute och kan se till att även de blir kastrerade och omplacerade i goda hem. På det viset har ni sett till att det inte uppstår en jättestor koloni av hemlösa katter.

Fint jobbat!🌺

Medarbetare Hittekatter iFokus

[Forest]
2015-09-17 21:27
#66

Vad fina dom är och mamma kissen var ju bara för vacker måste jag säga. Härligt jobbat och hoppas att även lilla mammsen får ett hem med värme o kärlek. Du får en jätte stor kram för att du hjälp dessa in för utan detta hade det snart vart betydligt mer vildkatter 🤗

MissClue
2015-10-17 13:01
#67

#65 Tack för dina ord och råd under perioden =) Mamman är kastrerad men tyvärr smet hon ut när hon var nere hos morfar, nu har hon inte setts till på två veckor =( jag hoppas hon kommer tillbaka, en annan vild hona vi hade hemma och kastrerade ligger nu i morfars knä varje kväll och ser på tv, sover helst vid hans huvud om natten. Otroligt modiga och fantastiska djur som kan övervinna sin rädsla och få såpass tillit till människor <3 

#66 tusen tack Forest, det värmer.

I love not man the less, but Nature more…

MissClue
2015-10-17 13:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#68

Från små pluttar till idag =) Den vita Musse var minst när vi hittade i kullen, han växte ikapp och väger idag 2,4 kg (16 veckor) Visste att han var en kämpe ❤️
Övriga syskon fick mycket bra hem där vi kan ha kontakt och följa uppväxten, känns kul. Musse och Yoshi stannar hos oss för alltid 🙂

I love not man the less, but Nature more…

[Forest]
2015-10-17 19:14
#69

68 Men åhhhh vad söta dom är och vad dom har växt😍. Hur gick det för fina lilla mamman?

Annons:
Tarotstollan
2015-10-17 19:26
#70

Åhh, så gulligt. Skönt att det ordnade sig för dem och att de fick bra hem. Hoppas verkligen att mamma katt kommer tillbaka! Bra ändå att hon är kastrerad så när hon kommer tillbaka inte kan ha  nya bebisar i magen.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Forest]
2015-10-18 09:50
#71

Aha smet mamma det missa jag helt 😕 Håller med ilägg 70 och håller tummarna annars för att mammakatt annars hittat eget hem på egen tass 🙂

Katthemsmatten
2015-10-19 15:12
#72

Hoppas också att mamman kommer tillbaka. Även om hon inte gör det känns det skönt att veta att hon i alla fall inte behöver föda fler kullar och därmed bara ska försöka försörja sig själv. Men, jag håller tummarna för att hon återvänder.

Medarbetare Hittekatter iFokus

MissClue
2015-10-29 20:20
#73

Tack Tarotstollan, Forest och Katthemsmatten. Fortfarande inget spår av henne men ja det är en tröst att hon är kastrerad samt vaccinerad nu ett år. Verkar vara fler som saknar henne, den vita ungen har börjat snutta. Han försöker dia på min hals o armhåla. Dom var ändå 14 veckor när de skiljdes åt, för tidigt tydligen =P

I love not man the less, but Nature more…

Tarotstollan
2015-10-29 20:44
#74

Usch vad tråkigt att hon inte kommit tillbaka ännu. Kan hon hamnat i kikarsiktet hos någon katthatare?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

MissClue
2015-10-29 23:24
#75

#74 usch, allt är ju möjligt men isåfall tror jag mer att ett rovdjur tagit henne eller att hon blivit bortjagad av en annan katt på gården. många gårdar runtom har också "kattproblem" så hon kan sökt sig dit. om två veckor ska jag dit och tänkte fråga runt bland grannarna.

I love not man the less, but Nature more…

MissClue
2015-12-20 02:04
#76

Uppdatering, kattmamman kom hem för en vecka sedan. Ingen aning om vart hon har varit under tiden men hon mår bra och är tillbaka på gården som vanligt.

I love not man the less, but Nature more…

Annons:
MissClue
2015-12-20 02:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#77

Här är dom nya projekten efter jul, "tämja" och kastrera fyra kattungar från i våras som vi tyvärr inte hittade i tid innan de blev vilda. fina är dom men tyvärr ser de ut som honor allihopa. har fångat tre av dom på bild.

I love not man the less, but Nature more…

Tarotstollan
2015-12-20 04:09
#78

Vad skönt att kattmamman kommit hem igen! 👍
Väldigt vackra kattungdomar får man väl säga, då de inte är så små längre.🙂

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Uppkatten
2015-12-20 09:01
#79

Kan bara instämma med #78. Jättefina katter! De ser inte heller SÅ skygga ut. Så det där ska nog gå bra 🙂❤️.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

[[eskils_]]
2015-12-20 11:23
#80

Så skönt att mamman kom hem igen och att hon är kastrerad! 🙂

Och så duktig du är som tar hand om alla dessa små sötnosar! Jättefina bilder. ❤️

MissClue
2015-12-20 12:08
#81

#78 ja kattungdomar passar bättre 😂tack, jag tycker också de är fina, favoriten är tjejen med blå ögon och randigt ansikte. 

#79tack :) alla har varit inne och två har vi lyckats klappa. Lite rädd för den svarta, den biter och morrar, men det ska väl gå vägen förhoppningsvis.tålamod =P

#80 tack, vi försöker få ett stopp på kattförökningen på min morfars gård, och nu har jag äntligen lite tid över att åka dit. hoppas på att alla är kastrerade o vaccinerade fram till sommaren.

I love not man the less, but Nature more…

Katthemsmatten
2015-12-21 10:38
#82

#81 Lycka till med projektet. Du har verkligen allt som krävs för att hjälpa till att få stopp på tillflödet och för att hjälpa katterna att bli trygga. 🌺

Medarbetare Hittekatter iFokus

Upp till toppen
Annons: