Annons:
Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 2351 ggr
Amoz
6/9/15, 1:39 PM

Högsbo bortsprungen katt HEMMA

Min brors katt har precis rymt på parkeringen utanför västra djursjukhuset i Göteborg, är någon i närheten snälla håll ögonen öppna efter henne.
Hon är sköldpaddsfärgad med mycket vitt
http://smallpaws.se/wp-content/gallery/disa/Disa2.jpg
http://smallpaws.se/wp-content/gallery/disa/Disa7.jpg

Annons:
Katthemsmatten
6/9/15, 2:34 PM
#1

Lappa i ett stort område kring platsen. Lägg ut mat i eventuella buskar eller annat lämpligt ställe. Försök att följa hennes spår, dvs en katt som rymmer brukar springa rakt fram till dess det finns en möjlighet att svänga av, t ex runt en husknut. Leta i alla skrymslen där och leta riktigt noga för en katt kan bli praktiskt taget osynlig när den vill. Hittar ni ingen katt där, fortsätt till nästa ställe där det går att vika av. Hittar ni inte katten nu, gå tillbaka ikväll när det är lugnare och var där och locka helst hela natten (Får bli semesterdag imorgon.) De första dygnen efter ett försvinnande är det mycket viktigt att man är aktiv i sitt letande. 

Ni har väl meddelat sjukhuset och dessutom gjort en polisanmälan? Jag tar för givet att katten är id-märkt och registrerad så att en eventuell upphittare kan meddela din bror.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Amoz
6/9/15, 2:42 PM
#2

I området finns tyvärr mycket trafik och många byggnader och alltså många ställen för henne att gömma sig. De gör allt för att hitta henne men det är så lätt samtidigt att missa en plats och så kanske det är där hon sitter. Ska säga till honom att de ska fortsätta sökandet i kväll/natt.

Veterinärkliniken är meddelad och vet hur hon ser ut om någon skulle komma in med henne, hon är öronmärkt och chippad men jag är inte 100 på att det är min bror som är registrerad på henne. (Fick veta nu att min mamma står på chippet och en annan på öronmärkningen men registrerad är hon i allafall)

Uppkatten
6/9/15, 4:16 PM
#3

Försök få hyra/låna en s k kattfälla från t ex ett katthem och sätt ut den till kvällen när det blivit lugnare ute. Be katthemmet om noggranna instruktioner för hur fällan ska placeras och användas.

Får ni inte tag i någon fälla så gäller det att ställa ut mat o vatten när det börjar mörkna, se till att ställa det lite skyddat t ex invid ett buskage eller intill en husvägg. Genom att mata håller ni kvar katten i området.

Leta extra noga i skymning-mörker-gryning, var ute MÅNGA timmar i sträck så dags så ökar chansen att katten vågar ge sig till känna.

Ha gärna med ficklampa och lys i buskage etc, har ni tur kan ni få se kattens ögon glimma till i mörkret.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Amoz
6/11/15, 7:03 AM
#4

Disa hittades i natt och är hemma igen <3

Uppkatten
6/11/15, 8:32 AM
#5

Grattis!!! 🎈🎂❤️

Njut av att ha henne hemma igen!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Upp till toppen
Annons: