Annons:
Etiketthuskatten
Läst 3376 ggr
kalindas
6/8/15, 9:36 PM

Kindpåsarna på hanar...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Då jag mest innan kommit i kontakt med kastrerade vuxna hanar så har jag inte sett så många katter med riktiga hankattskinder förrän nu och de fascinerar mig! 🙂
Både för att en fertil hane med dessa tjocka kinder bara ser så otroligt härliga ut och även en fundering om man kan få fram den ungefärliga åldern genom att se kinderna…

Ta exempelvis de tre katterna på bilderna här. Goliat, som misstänks vara uppemot 10 år gammal, blåvite Hugin som jag skulle gissa är i medelåldern och rädde tigrerade Alfons som jag gissar är omkring två år. Det är en ganska stor skillnad på dessa katters kindpåsar och min tanke är att de blir större med åldern, kanske för att inge respekt.

Vad tror ni som haft mer med fertila hanar att göra med än mig?

ps. För er som ser Goliats öga, så jobbar jag just nu med att få in honom i fälla för att behandla. ds

/Elisa

Annons:
Katthemsmatten
6/9/15, 11:18 AM
#1

De börjar utveckla kindpåsarna i 4-5 årsåldern. Däremot har jag inte tänkt på om äldre katter skulle ha större kindpåsar än vad de har i runt 6-års åldern. Goliat är en riktig goding i mina ögon. Hoppas han fattar sitt eget bästa och kliver in i fällan snart.

Medarbetare Hittekatter iFokus

kalindas
6/9/15, 2:56 PM
#2

Goliats son Bamse var i fällan idag!  🙂
Så nu ska vi bara kunna fixa att få honom till veterinären utan att bli sönderbitna

/Elisa

Katthemsmatten
6/11/15, 11:10 AM
#3

Grattis! En mindre som kan bidra till fler hemlösingar ❤️

Medarbetare Hittekatter iFokus

Upp till toppen
Annons: