Annons:
Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 2511 ggr
Lenore
2015-03-08 10:11

Akut hjälp, Landskrona

I fredags kväll (6/3) hittade vi en mager liten kille i vår fåtölj på balkongen (Koppargåren, Landskrona) Han började direkt att jama och strök sig mot benen. Han fick vatten och torrfoder som han slängde i sig på två sekunder. Jag plockade fram en kattlåda och den gick han på. Nu till problemet. Jag kan inte ha honom här mer. Jag är väldigt allergisk mot honom och dessutom är jag sjukskriven och orkar inte ta tag i allt som behövs nu med att leta rätt på ägaren. Jag behöver er hjälp. Jag har inte hjärta att slänga ut killen, som av barnen kallas Lukas. Han är en gosig och snäll katt, någon har väl rum för honom?

Annons:
Maria
2015-03-08 10:21
#1

Finns det inget katthem i närheten?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lenore
2015-03-08 10:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2
Maria
2015-03-08 10:24
#3

Du kanske kan kolla om han är tatuerad/chippad?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lenore
2015-03-08 10:38
#4

Han är inte tatuerad. Jag hade tänkt att ha kvar honom här tills jag hade varit hos veterinären och kollat för chip och ringa polisen osv, men ledsamt nog är jag väldigt allergisk mot honom. Vissa katter tolererar jag ganska bra (vi hade en katt tills i julas då hon försvann), men vissa klarar jag inte av trots medicinering.

[[eskils_]]
2015-03-08 11:00
#5

Så snällt av dig att hjälpa katten fast du är allergisk! 🌺 Han kanske kan bo t ex i källaren eller i en varm koja på balkongen tills du har kollat chip och hittar en lösning. Viktigast att han får mat och vatten regelbundet. Eller om någon kattvänlig granne kan hysa honom. Jättesöt kisse!

Här finns bra tips på vad man kan göra när man hittat en hungrig katt:  http://kattpolisen.ifokus.se/articles/4d712ed5b9cb46221d045017-har-du-hittat-en-katt?discussions-1

Du kan också kolla efterlysningar hos KKS http://www.kks.nu/ och andra kattsöksajter, t ex Facebook-sidor så som Vi längtar hem, Bortsprungna katter - djur.id, Efterlysta djur, Missing Cats Sweden o s v.

I KKS (Kattkommando Syd) är det Angelica som finns i Landskrona. Hon skriver så här på sin facebooksida:

maila angelica.w@kks.nu men även fråga runt andra föreningar/katthem då jag kan inte garantera att hjälpa alla så snabbt det behövs. Berätta all info om katten som kastrerad, id märkt, vaccinerad, van vid barn, hund, andra katter, tam eller rädd. Samt bilder.

Hoppas kissen hittar hem!

Lenore
2015-03-08 12:08
#6

Man gör vad man kan. Jag önskar att jag hade kunnat ha honom kvar. Jag är ute på vår balkong mycket och allergin påverkar min astma så det är viktigt att han kan komma till någon annan redan idag.

Annons:
Lenore
2015-03-08 13:49
#8

Jag såg den också men det var en flicka som eftersöktes tyvärr.

Upp till toppen
Annons: