Annons:
Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 1728 ggr
Uriel
2014-12-05 16:03

Upphittad katt i Lund

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Upphittad ID märkt 2232 och tyvärr inte registrerad.  Katten finns hos Per Foreby utanför Lund och nås på 070-5152007.

Annons:
Uriel
2014-12-05 16:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

En till bild på kissen. 🙂

[[eskils_]]
2014-12-05 16:22
#2

Snällt av dig att ta hand om katten! Den ser ut som om den har ett hem, så jag råder dig att sätta upp lappar i området, så kanske ägaren ser dem.

Tyvärr har många kattägare inte fattat att de måste registrera sin katts ID-märkning, så du har ingen hjälp av registren. Men du har väl tittat i både DjurIDoch Sverak?

Du kan också leta efter katten på katthemmens efterlystsidor, på Blockets efterlystsida, på olika facebook-grupper för bortsprungna och upphittade djur/katter, t ex Vi längtar hem, Missing Cats Sweden, Efterlysta djur, BortsprungnaUpphittade katter, Hjälp katter hitta hem igen, Försvunna Katter.

Ring också polisen tel 114 14, katten kan vara efterlyst där.

Och lägg in detta i kattpolisen-iFokus också, där tittar folk som har förlorat sin katt.

Uriel
2014-12-07 16:37
#3

Katten är inte hos mig utan hos upphittaren nämnd ovan och han har visst gjort allt detta som du nämner. Katten tros vara äldre eftersom örontatueringen är kort och liknande nummer serier är gjorda för 10-12 år sedan. 

Den var också ganska mager när den hittades och är inte efterterlyst i skåne.  Den kan såklart ha liftat någonstansifrån och varit på vift ett tag. 

Jag tror att nästa steg är att kontakta ägarna till de kringliggande nummer serierna och hoppas hitta en veterinär som gjort detta och som har uppgifterna sparade.  Annars tror jag katten får stanna hos upphittaren. 

Tack för hjälpen 🙂

kattöga
2014-12-08 10:54
#4

Såg på Lundakatters FB-sida att katten är hemma.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Katthemsmatten
2014-12-09 12:42
#5

Bra jobbat av upphittaren och TS. Hoppas att katten kommer att kunna få återvända till den ursprungliga ägaren, dvs jag hoppas att sökandet med hjälp av näraliggande märkning ger resultat. Om inte, vad har ni för planer för kissen?

Medarbetare Hittekatter iFokus

Upp till toppen
Annons: