Annons:
Etikettannonsdiskussioner
Läst 2458 ggr
mallabralla
2014-11-25 17:29

Illa till mods

Jag försöker oftast undvika att gå in på blocket för jag lämnar alltid sidan med en dålig magkänsla. men då och då behöver man själv nyttja blocket och blir alltid lika illa berörd när jag ser en annons om BYB, men framför allt i detta fallet då kattstackarn blivit runtkuskad från hem till hem samt misshandlats i tidigare hem, hur har man mage?

står även i annonsen att katten suttit på katthem, vilket jag du ställer mig undrande till hur de kunde släppa iväg katten okastrerad? undrar om man skulle kunna få fram vilket katthem och om dessa har någon form av befogenhet att stoppa denna katts exploatering! 

http://www.blocket.se/uppsala/Colourpoint_perser_56969724.htm?ca=11&w=3

Sajtvärd på Perser iFokus

Annons:
MonicaLagerquist
2014-11-25 17:32
#1

Bedrövligt. Kastrera katten så kommer den säkert bättre överens mad andra katter.

Stolt ägare till fem La permer

ElisabethB
2014-11-26 09:31
#2

Usch! Vad kan den katten ha råkat ut för bakom kulisserna? Han hade gärna fått komma hem till mig, men jag tycker ägaren skulle satsa på att få honom kastrerad och se hur det går.. Han bor ju redan i sitt tredje hem och djur behöver ju trygghet i tillvaron för att fungera..

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Katthemsmatten
2014-11-26 12:36
#3

Håller helt med #1. Kastrera!!

Medarbetare Hittekatter iFokus

mallabralla
2014-11-26 15:55
#4

han kommer antagligen att hamna hos någon BYB som ser chansen att få hem en långhårig katt med perser utseende att avla hej vilt på för att sälja ungarna dyrt på blocket, det är ju uppbäddat för det och säljaren tycks gärna vara med och dela på kakan iom hon föreslår fodervärdskap?????

Sajtvärd på Perser iFokus

Katthemsmatten
2014-11-26 17:12
#5

Du har förmodligen (dessvärre) inte helt fel.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Lena
2014-11-28 23:10
#6

#4 Mycket tänkbart tyvärr!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
ElisabethB
2014-12-01 08:07
#7

#4 Ja, tyvärr är det mycket troligt att det blir så :( Dessvärre är det katten som får betala priset och jag kan tänka mig att den blir dumpad/avlivad när den inte orkar med BYB-livet längre..

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

mallabralla
2014-12-01 15:01
#8

#7

ja antagligen med motivationen att den inte går att ha med andra katter eller att den kissar inne 😕

Sajtvärd på Perser iFokus

Jourhemmet
2014-12-01 23:20
#9

NU har hon lagt in annonsen igen. Jag mejlade henne förut och sa till henne att kastrera katten så den slapp flytta igen. Men de pengarna har hon tydligen ingen lust att lägga ut. Eller så köpte hon den endast för att använda i BYB.

[[eskils_]]
2014-12-01 23:52
#10

Usch! Jag har också mailat henne att katten måste kastreras och tas omhand bättre. Inget svar.

mallabralla
2014-12-02 01:26
#11

#9 #10 

jag blir så himla ledsen 😕

Sajtvärd på Perser iFokus

Upp till toppen
Annons: