Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Ny kategori 000. Vanliga frågor - FAQ - ej för diskussion! 001. Kattambassadörer TNR/Skygga Katter 02. Hittekatter i Fokus 03. Hittekatter i media 04. Katthem, jour- & stödhem, föreningar 05. Kattens status 06. Kastrering, ID-märking, Vaccination 07. Djurskyddsfrågor 08. Bilder & Filmklipp 09. Goda ideér, råd och tips! 10. Huskatten 11. Kattsjukdomar & problem 12. Kattmats relaterat 13. Kattprat i allmänhet 14. Katter söker hem! / Katter sökes! 15. Bortsprungna/upphittade katter 16. Transporthjälp önskas/erbjudes 17. Solskens- och molnhistorier 18. Evenemang på Katthemmen/ Kampanjer 19. Insamlingar, Auktioner 20. Dagens Ros & Ris! 21. Till minnet av 22. OT Utanför ämnet 23. Utsatta djur av annat slag 24. Annonsdiskussioner 25. Information om Forumet & oss Medlemmar Ny kategori
24. Annonsdiskussioner

Illa till mods

2014-11-25 17:29 #0 av: mallabralla

Jag försöker oftast undvika att gå in på blocket för jag lämnar alltid sidan med en dålig magkänsla. men då och då behöver man själv nyttja blocket och blir alltid lika illa berörd när jag ser en annons om BYB, men framför allt i detta fallet då kattstackarn blivit runtkuskad från hem till hem samt misshandlats i tidigare hem, hur har man mage?

står även i annonsen att katten suttit på katthem, vilket jag du ställer mig undrande till hur de kunde släppa iväg katten okastrerad? undrar om man skulle kunna få fram vilket katthem och om dessa har någon form av befogenhet att stoppa denna katts exploatering! 

http://www.blocket.se/uppsala/Colourpoint_perser_56969724.htm?ca=11&w=3

Sajtvärd på Perser iFokus

Anmäl
2014-11-25 17:32 #1 av: MonicaLagerquist

Bedrövligt. Kastrera katten så kommer den säkert bättre överens mad andra katter.

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl
2014-11-26 09:31 #2 av: ElisabethB

Usch! Vad kan den katten ha råkat ut för bakom kulisserna? Han hade gärna fått komma hem till mig, men jag tycker ägaren skulle satsa på att få honom kastrerad och se hur det går.. Han bor ju redan i sitt tredje hem och djur behöver ju trygghet i tillvaron för att fungera..

Anmäl
2014-11-26 12:36 #3 av: Katthemsmatten

Håller helt med #1. Kastrera!!

Anmäl
2014-11-26 15:55 #4 av: mallabralla

han kommer antagligen att hamna hos någon BYB som ser chansen att få hem en långhårig katt med perser utseende att avla hej vilt på för att sälja ungarna dyrt på blocket, det är ju uppbäddat för det och säljaren tycks gärna vara med och dela på kakan iom hon föreslår fodervärdskap?????

Anmäl
2014-11-26 17:12 #5 av: Katthemsmatten

Du har förmodligen (dessvärre) inte helt fel.

Anmäl
2014-11-28 23:10 #6 av: Lena

#4 Mycket tänkbart tyvärr! 

//Lena - sajtvärd Katter iFokus & medarbetare Hittekatter iFokus 

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Anmäl
2014-12-01 08:07 #7 av: ElisabethB

#4 Ja, tyvärr är det mycket troligt att det blir så :( Dessvärre är det katten som får betala priset och jag kan tänka mig att den blir dumpad/avlivad när den inte orkar med BYB-livet längre..

Anmäl
2014-12-01 15:01 #8 av: mallabralla

ja antagligen med motivationen att den inte går att ha med andra katter eller att den kissar inne Ledsen

Anmäl
2014-12-01 23:20 #9 av: Jourhemmet

NU har hon lagt in annonsen igen. Jag mejlade henne förut och sa till henne att kastrera katten så den slapp flytta igen. Men de pengarna har hon tydligen ingen lust att lägga ut. Eller så köpte hon den endast för att använda i BYB.

Anmäl
2014-12-01 23:52 #10 av: eskils

Usch! Jag har också mailat henne att katten måste kastreras och tas omhand bättre. Inget svar.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.