Annons:
Etiketttips-råd
Läst 2705 ggr
Bekattad
11/20/14, 12:08 AM

Sisalhampa - var köpa?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina två små katter har på ett år klöst sönder den 5 mm sisalhampa som är virad runt den 1 m höga stolpen. Klösträdet var rätt dyrt, och det skulle inte vara svårt att själv vira runt nytt rep. Någon trodde att affärer som säljer tågvirke till båtar för den varan. Men inte har väl segelbåtarna så "lurviga" rep numera?  Har någon något tips?

2. Såg att någon inte hade plats med klösträd - men de "plankor" man skruvar fast på väggen måste väl få plats var som helst?

3. Var markerar man för att få avisering till sin inbox?

Annons:
Uppkatten
11/20/14, 9:57 AM
#1

Sisalrep kan köpas på Jula, men jag tycker att det rep som kan köpas där känns väldigt "vasst" för små katt-tassar… Även Biltema lär ha. Sisalrep kan också beställas på t ex Supercat. Hur kvaliteten är på Biltemas resp. Supercats rep vet jag inte. Tycker dock själv att det kan vara svårt att fästa sisalrep på ett bra sätt när jag ska göra det själv… därför har jag valt att istället köpa nya klösstolpar.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Katthemsmatten
11/20/14, 11:41 AM
#2

Bra tips om nya stolpar. Det ska jag försöka få tag på.

Medarbetare Hittekatter iFokus

kattöga
11/20/14, 12:49 PM
#3

Jag fick tips om att köpa färdiga mattor (till ett projekt som jag ännu inte kommit igång med). Kanske en idé för dig också?

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Upp till toppen
Annons: