Annons:
Etikettsajten
Läst 1520 ggr
Isatis
2014-11-08 13:53

Higgs

Vill bara berätta att vår älskade lille Higgs 1,5 år ung, somnade in i går kväll. Lille Mösse sörjer och letar efter sin kamrat. Nu vilar Higgs hos de andra kissarna i Lillängen och har fått en örtagårdsros planterad bredvid sin grav. Sov gott Kattebebben. /Matte och Husse

Annons:
Uppkatten
2014-11-08 19:31
#1

Men oj, vad hände? Och så ledsamt att höra! 

Och hur mår lilla Mösse? Har tänkt på honom flera gånger den senaste tiden och undrat hur det gått. ❤️

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Isatis
2014-11-09 11:51
#2

Higgs smet iväg på egen tass och kom hem igen efter flera timmar med en svår höft/benfraktur  och blödande lungor, dålig prognos enligt veterinären på Växjö djursjukhus. Vi lät honom somna in med tassen i mattes hand. Trots att veterinären sa att det var det bästa beslutet känns det väldigt tungt och jag grubblar på om vi hade kunnat göra något annorlunda. Kan man göra mer än att leta och ropa?

Det gick inte att avgöra om Higgs blivit påkörd av en bil eller om det rörde sig om sparkar eller slag. Det fanns inga spår i hans päls av däck, olja eller något som kan förknippas med trafikskador.  Vi är ju medvetna om att där vi bor står katter lågt i kurs och ses som skadedjur.

Lille Mösse fick se och lukta på Higgs då vi kom hem. Vi tänkte att han behövde ta adjö av sin lille kompis. Det syns att Lille Mösse sörjer, just nu har han krupit upp i fåtöljen som de två alltid gosade i.

Tack för din omtanke, kära Uppkatten!

Uppkatten
2014-11-09 13:21
#3

Stackars er, vilket svårt beslut. Och som så ofta grubblar man efteråt på om man kunde gjort annorlunda. Jag tror att det hör själva sörjandet till. Som jag känner dig Isatis så är jag övertygad om att ni fattade rätt beslut. Jag vet ju hur ni kämpat för lilla Mösse, och att du inte är den som "ger upp" i första taget. Men ibland är det trots allt mest humant och nödvändigt att avliva. Så sorgligt med lilla fina Higgs. Ta hand om lilla Mösse nu och hjälps åt genom sorgen. Vem vet, kanske hittar en till liten kompis hem till honom och er en dag…

Krama till er alla från mig och mina missar.❤️

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Katthemsmatten
2014-11-09 17:54
#4

Isatis, jag kan bara instämma i Uppkattens inlägg. Förstår att idag är sorgen väldigt tung för er alla. Jag tror att det var bra för lille Mösse att få nosa på Higgs. Har själv sett att det för att sorgen blir greppbar för de övriga katterna. Det verkar som om de har ett sjätte sinne för att förstå detta med döden.

Kramar även från mina missar och mig till er. ❤️

Medarbetare Hittekatter iFokus

Isatis
2014-11-09 23:12
#5

Tack snälla Katthemsmatten för tröstande ord, krama om missarna från oss.

Upp till toppen
Annons: