Annons:
Etikettkattprat
Läst 1186 ggr
emmieswords
11/5/14, 5:08 PM

Era Hittekatter

Tänkte att man här skulle kunna Lägga upp bilder och dela erfarenheter man har av att ha hittat/räddat en eller flera katter. 

Jag kommer att närmare presentera mig och mina nu 2 hittekatter som Heter Nisse och Malin

( Detta kommer ske i ett senare inlägg under kvällen för måste verkligen iväg en snabbis till affären)

Hoppas det finns intresse för detta Ämne

kram Emmie

Annons:
emmieswords
11/6/14, 2:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#1

Här kommer 2 Bilder på min skönhet Malin som jag räddade i sommras <3
Hoppas ni andra också vill dela med er<3  Idag är hon dock ca 5 månader Så lite större är hon nu <3

Elsklingenelsa
11/6/14, 9:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Söt hon är #1. Här är En av mina 4 hittisar: Gamlingen som varit här hos mig i 2 år nu. Ett riktigt original som styr matte med järn-tass. han är mellan 12-15 år: tror vi. Men vem vet…;)

kalindas
11/6/14, 10:59 PM
#3

#0
Är det den blåtigré honan som du skrev hade hjärtfel och liknade mina katter?

/Elisa

Katthemsmatten
11/7/14, 11:17 AM
#4

#2 Man ser verkligen hur klok och bestämd hon är. Tror också hon är väl över 10 år. Väldigt tjusig dam ❤️

Medarbetare Hittekatter iFokus

Elsklingenelsa
11/7/14, 10:51 PM
#5

#4 Hon är en han - blev lite motsägelsefullt i min text. ;) Ja Gamligen är klok som få - både stenhård med vad han gillar o inte gillar och ändå en stor fredsstiftare bland andra käbblande ungkatter och andra katter som oxå vill flytta in här..;) Efter ett långt liv som hemlös i skogen och boende närliggande uthus (enligt grannar) flyttade han in hos mig och mina andra katter när jag kom och bosatte mig i ett hus i "hans" revir. Han har ganska många medicinska problem: ålder och hårt liv, men han är som många andra katter Världsmästare på att njuta av livet och ta en dag i taget.

Katthemsmatten
11/9/14, 5:47 PM
#6

#5 Tyckte väl att huvudet var väl stort för att vara en hona, men huskatter kommer i alla former så ………………………..

En gammal och klok katt är det bästa man kan ha i en kattflock för att skapa harmoni så han 'betalar' definitivt för mat och husrum genom sina insatser.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
Jessicahagstrom94
11/9/14, 10:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Min fantastiskt vackra och alldeles egna skönhet Oskar.
Född 6 april 2013 på Gefle Katthem där jag jobbade/jobbar som volontär. Oskars mamma är en bruntabby huskatt och pappa är okänd, han själv är chokladmaskad med vita tår. Två av de andra ungarna är också maskade men har inga vita tår, den fjärde blev brun och långhårig.

Jag blev allt mer förälskad i detta busfrö när veckorna gick och dagen innan han fyllde 10 veckor fick jag boka honom, jag grät av lycka när mamma sa det. Samma dag som han fyllde 10 veckor hade det varit en kvinna på katthemmet som ville boka just Oskar, som då hette Cheesecake så jag hade en otrolig tur.

Idag är Oskar drygt 1½ år gammal och världens vackraste och goaste katt, jag älskar honom mer än allt annat och har aldrig ångrat en sekund att jag tog hem honom.❤️

Jessicahagstrom94
11/9/14, 10:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Vackraste tjejen Jonna som kom till oss i december 2012.❤️
Kom till katthemmet 2012 efter att ha setts utomhus en tid med kattungar innan hon fångades in, kattungarna såg man tyvärr aldrig igen vilket jag tycker är fruktansvärt sorgligt.. 

Jonna var rädd för människor och stötar (som man brukar kunna få denna tråkiga årstid, vintern) samtidigt som hon älskade att få kärlek och bli klappad. Fick hon komma ut ur buren på katthemmet så sprang hon dock och gömde sig.

Anledningen till att vi hittade henne var att Lukas bror Hans hade gått bort några veckor tidigare och vi insåg att Lukas behövde en ny kompis. 

Vi blev kära i henne och bestämde oss för att vi ville ha henne och så blev det.
Hon gömde sig under min säng i någon dag men sedan var hon framme mer och mer, men var fortfarande rädd/orolig/blyg.

Idag är Jonna en social katt som verkligen älskar att gosa, att leka med snören och hon är alltid framme, plus att den där katten Lukas var ju inte så dum att umgås med heller.😉 Hon är verkligen fantastisk denna lilla tjej och det är helt underbart att få vara en av de några personer hon törs lita på fullt ut.

Jessicahagstrom94
11/9/14, 10:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Dixie kom också till katthemmet 2012 efter en lång tid ute och anledningen till att vi såg henne var för att vi var och besökte Jonna. Mamma blev störtkär i Dixie som då hette Hanoi när jag stod och höll i henne i hennes bur så det slutade med att hon bokade henne.

Hon kom hem till oss nyårshelgen 2012 och var rätt avvaktande och idag håller hon sig helst i köket eller på byrån i hallen.

Jessicahagstrom94
11/9/14, 10:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Lucy kom till katthemmet efter att kvinnan hon bodde hos tröttnade på henne för att hon "var för jobbig för att hon alltid lekte och sprang runt" och ägaren "fick aldrig sova". Ägaren orkade helt enkelt inte med henne och jag tror att hon hade tänkt avliva Lucy om hon inte hade fått plats på katthemmet.

Nu bor Lucy hos oss eftersom jag och mamma tycker om henne jättemycket, det började som jourhem men mamma adopterade henne. Den här kissekatten fick en jättebra lekkamrat hos oss också, nämligen min Oskar. Dom springer runt som två dårar varje dag.😂

Upp till toppen
Annons: