Annons:
Etikettmedia
Läst 1652 ggr
Lena
2014-09-26 18:59

Soptippskatterna på TV!

Här kan ni (om ni missade programmet) se hjärta för djur och följa Linns arbete med de små kattungarna som hittades på soptippen och räddades av en av arbetarna. Länk till programmet!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
kalindas
2014-09-26 20:11
#1

Ska precis se programmet nu. 🙂

/Elisa

Tarotstollan
2014-09-26 20:24
#2

Det är så hjärtskärande med dessa program att jag ibland inte orkar ta till mig hela situationen Dessutom blir jag så fly förbannad och så ledsen att det påverkar mig i flera dagar i och med att jag mår så dåligt av att se hur djuren har lidit.
Att folk inte vet bättre på 2000- talet! Jag önskar det kunde finnas spårhundar eller spårutrustning som kunde hitta dessa f.d. ägare som gör så här med djuren och sen kunde polisen se till att de blir åtalade och förhoppningsvis straffade.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

martdat
2014-09-26 23:00
#3

såg det :D är inte superimpad av serien eg

entligen men den har sina ljusglimtar

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Lena
2014-09-26 23:38
#4

Blev lite arg på människan på Blå Stjärnan som talade om avlivning det första hon gjorde. Trist syn…

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Uppkatten
2014-09-27 08:04
#5

#4 Intressant dock att hon sa något om att de egentligen inte FICK göra undantag, utan att kattungar som kom in på det här sättet skulle avlivas. Var finns det reglerat undrar jag?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

[[eskils_]]
2014-09-27 10:45
#6

#4-5 Hon sa att de är ett sjukhus som bara hjälper sjuka och skadade djur. Därför måste friska djur avlivas! Egendomlig logik, retade mig också på det. Ska det vara så svårt att samarbeta med djurhem?

Annons:
Lena
2014-09-28 10:36
#7

Ja den logiken undrar jag med var den fanns. Blå Stjärnan i Göteborg är inte kända för att vurma för hemlösa katter. Det finns andra Djursjukhus som är mycket bättre på det.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

majvi
2014-09-28 14:09
#8

Det var i och för sig bra att hon sa det, så folk vet att de inte ska lämna in upphittade kattungar där och tro att Blå stjärnan ska hjälpa dem

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Lena
2014-09-28 17:46
#9

Ja det är ju lika bra de är ärliga och säger som det är - även om det är tråkigt att det är på det viset.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Upp till toppen
Annons: