Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Ny kategori 000. Vanliga frågor - FAQ - ej för diskussion! 001. Kattambassadörer TNR/Skygga Katter 02. Hittekatter i Fokus 03. Hittekatter i media 04. Katthem, jour- & stödhem, föreningar 05. Kattens status 06. Kastrering, ID-märking, Vaccination 07. Djurskyddsfrågor 08. Bilder & Filmklipp 09. Goda ideér, råd och tips! 10. Huskatten 11. Kattsjukdomar & problem 12. Kattmats relaterat 13. Kattprat i allmänhet 14. Katter söker hem! / Katter sökes! 15. Bortsprungna/upphittade katter 16. Transporthjälp önskas/erbjudes 17. Solskens- och molnhistorier 18. Evenemang på Katthemmen/ Kampanjer 19. Insamlingar, Auktioner 20. Dagens Ros & Ris! 21. Till minnet av 22. OT Utanför ämnet 23. Utsatta djur av annat slag 24. Annonsdiskussioner 25. Information om Forumet & oss Medlemmar Ny kategori
04. Katthem, jour- & stödhem, föreningar

VG - Katthem eller eldsjäl sökes

2014-09-24 13:06 #0 av: Saffran0Spice

Nu sitter det en hankatt (igen) utanför och gapar efter mat, ingen verkar ta sig till känna om att äga honom och någon har börjat mata honom så han inte ska svälta.

Hyresbolaget är trött på alla dumpade katter som går här och jag försöker ännu en gång hjälpa dem att ''få bort'' ännu en katt.

Jag har talat med Tanumshede Katthem och de har ingen plats tyvärr, jag kan själv inte ta hand om katten och han står nu snart bokstavligen i skottzonen.

Jag söker ett katthem som har möjlighet att ta sig an en STOR röd hankatt med vita tecken (ser ut att vara okastrerad) med mycket trevligt och sällskapligt lynne - gillar även mindre hundar.

Katten har för tillfället fint hull, men behöver ett hem där han kan få kärlek, mat och allt annat han behöver!

Om någon finns där ute - katthem eller eldsjäl som kan tänka sig hjälpa till så hör gärna av er till mig via PM så kan jag hjälpa till att fånga in katten.
Då jag inte har Facebook så får den som vill gärna kopiera denna text och lägga upp om man vill.

Vi finns i närheten av Uddevalla

MVH
//Saffran

Anmäl
2014-09-24 15:28 #1 av: Katthemsmatten

Här finns en lista över alla katthem i Sverige. Något mer kanske finns i din närhet så du kan kontakta dem.

http://hittekatter.ifokus.se/articles/4d7148b1b9cb46222705cd99-alla-katthem-i-sverige?bookmarks-1 

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.