Annons:
Etikettsajten
Läst 1191 ggr
Maria P.
2014-09-24 09:45

Katten Busan stelnades till döds

Busan stelnades till döds. Man vill hitta fler vittnen. 
Vila i frid, lilla Busan!

Sprid gärna.

http://www.expressen.se/gt/ungdomsgang-i-boras-stenade-katt-till-dods/

Annons:
Magi-cat
2014-09-24 09:58
#1

Fy f…🤮 Så vidrigt!

Vila i frid, katten Busan.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

zorro2
2014-09-24 21:46
#2

var kommer eller föds alle dessa hemska monster ifrån, var är föräldrene. hoppas de hittas og inte släpps ut igjen.

Bill&Bull
2014-09-24 22:00
#3

Herregud! Gör ont i mig. Vad jag skulle vilja göra med djurplågare tänker jag inte skriva ut.. Sov gott nu Busan

||My Love For Animals Is Immortal||

kalindas
2014-09-25 10:54
#4

:-(

/Elisa

Magi-cat
2014-09-25 11:02
#5

Man måste lära barnen och man måste göra det i tid, så tidigt som möjligt! Att vara rädd om naturen, djuren och varandra, det går hand i hand.

Just nu håller vår skola på med ett projekt som just går ut på detta, och där man ska förstå att man måste vara snäll med djuren, att det gör ont i dem precis som det gör ont i oss. Att man inte bara ska trampa ner, förstöra, plåga utan vara rädd om allt som lever. Det är t.o.m. inskrivet i ordningseglerna. 👍

En del verkar inte ha det i sig hemifrån, de kanske inte fått växa upp med djur. Då måste skolan lära ut och man kan göra någonting riktigt bra av det.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tarotstollan
2014-09-26 20:29
#6

😭stackars katt! Jag hoppas verkligen de får tag i dessa ungar!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Lena
2014-09-26 23:36
#7

Det här är så vidrigt att jag saknar ord.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

majvi
2014-09-27 09:06
#8

Glenn Hysén skrev om Busan i sin krönika(Om ni inte vet så spelade han i Sveriges fotbollslandslag på 80-90 talet och var proffs ett tag.)

Katten Busan

I veckan läste jag också om katten Busan som stenades till döds av ett ungdomsgäng i Borås. Hon hade lagts i en säck och fått stenar kastade mot sig.

Vad är det för parasiter till människor som gör sådant? Man blir besviken, förbannad och paff att de går på helt försvarslösa djur på det sättet. Det är nästan så att man börjar grina.

Visst, det finns folk som tycker att det bara är en katt och att det är nonsens i jämförelse med världens stora problem. Men det är fortfarande en katt, det är kanondjur. Jag älskar katter och hundar och tycker det är helt obegripligt att sådant kan hända. Vi är så jävla destruktiva många gånger och skulle må bra av att ha en tv-kanal med bara positiva nyheter.

Det kanske är en bra idé faktiskt. Det ska inte vara något i hopdiktat och ingen skit utan bara bra saker som faktiskt har hänt. Saker som gör att vi får ett uppsving. Jag tror alla människor behöver det emellanåt.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Upp till toppen
Annons: