Annons:
Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 1437 ggr
KattkoloninBotkyrka
2014-09-08 11:57

Salem, Stockholm Kattungar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fick ett akutrop igår 8/9-2014  om två kattungar som har befunnit sig på en altan i Salem (Stockholm) i några dagar.
Jag  packade ihop min fälla mm och åkte dit direkt utan att ens blinka.
Båda två kattungarna är nu infångade. Men det visade sig att det finns en tredje unge där.  Den ska självklart fångas in också. Den måste våga komma ut ur gömstället bara. Håll tummarna nu!!

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Annons:
KattkoloninBotkyrka
2014-09-10 10:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Nu är kattunge nummer 3 också infångad. 🌺

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Katthemsmatten
2014-09-10 12:01
#2

Skönt att det inte finns några ungar kvar (som du känner till)! Söt liten fröken, som du fick in till slut.

Medarbetare Hittekatter iFokus

KattkoloninBotkyrka
2014-09-10 13:42
#3

Jag vill försöka lokalisera en eventuell mamma också.

Det finns väldigt många som har pekat ut en och samma familj, att dom har gång på gång dumpat kattungar ute i det området. Jag har varit i kontakt med familjen och dom har nyligen hämtat 8 st kattungar som var under 8 veckor gamla från Uppland. Familjen har sålt några, tappat bort några och några har "försvunnit" från balkongen. 😮

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Lena
2014-09-10 23:45
#4

#3 Låter inget vidare värst… Tur småttingarna är inne i säkerheten nu!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Katthemsmatten
2014-09-11 10:39
#5

#3 Fy sjutton! Dags för anmälan till lst tycker jag.

Medarbetare Hittekatter iFokus

KattkoloninBotkyrka
2014-09-11 11:13
#6

#5 Om jag anmäler till Lst, då kommer jag vara tvungen enligt lag att lämna ifrån mig ungarna till polisen. Då lämnas dom till ett katthem som inte har No kill policy (nämner inga namn). Ungarna är superskygga vilket gör dom aggressiva för stunden :( Det kommer att leda till deras död.  😭😮

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Annons:
Katthemsmatten
2014-09-11 13:12
#7

Du kan ju vänta till dess att ungarna är omplacerade, men om ingenting händer så är ju risken för upprepande stor om det som sagts dig är sant. Skulle inte heller lämna några katter som skulle kunna hamna på det där stället 🤐

Medarbetare Hittekatter iFokus

Upp till toppen
Annons: