Annons:
Etikettkattens-status
Läst 977 ggr
kalindas
2014-09-05 23:47

Är det bara för att jag...

Är det bara för att jag precis börjat bli mer engagerad i detta med förvildade och hittekatter eller är detta ett ovanligt jobbigt år?🤔
Känns som att det är stopp på nästa alla katt och jourhem i landet och att de ofta även har kö till dom?
Eller är det så här varje år? 😕
Vet ju att katter dumpas och vanvårdas i hela landet, känns bara som att det är extra många just i år. Eller är det att fler katthem satsar på "non kill" och det gör att kattmängden ökar?
Men som sagt, jag är ny på detta med hittekatter och helt enkelt inte tillräckligt insatt i det.

/Elisa

Annons:
martdat
2014-09-06 08:26
#1

tycker det har vart likadant hela tiden. sen kan ju vissa katthem ha mer ett år än ett annat .men jämtöver så är det alltid köer och fullt,,,så varenda människa som öppnar ögonen och hjälper till är viktig.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Jassan
2014-09-06 11:02
#2

Det är säkert för att du just nu engagerar dig i det hela som du ser katter överallt. För det finns katter i behov av hjälp hela, hela, hela tiden…..året om, varje år… 

Här en artikel av tusen…

http://blogg.kattcenter.se/?p=23139

https://jazzans.wordpress.com/

kalindas
2014-09-06 11:08
#3

Det är skrämmande att det fortfarande finns så mycket okunskap. 😕

Men jag vet en sak som faktiskt har blivit lite bättre de senaste åren och det är att de flesta bönder numera ger mat till sina ladugårds katter. För 20-30 år sedan så var det på sin höjd lite matrester katterna fick. Nu köper bönderna säckvis med foder, kanske inte bästa kvalitet men allt ät bättre än inget…

Sen att katterna fortfarande är fertila och skjuts av vid behov. Det är en annan historia.. 😮

/Elisa

Katthemsmatten
2014-09-06 11:42
#4

Du har fått upp ögonen för problematiken och är mer receptiv när det står om hittekatter. Min uppfattning är att totalt sett är det vare sig bättre eller sämre i år. Möjligen har den milda vintern som var bidragit till fler födda kullar och något tidigare, men som sagt, totalt sett är det lika.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Upp till toppen
Annons: