Annons:
Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 2033 ggr
Lena
2014-08-31 11:35

Katter avlivade mitt framför ögonen på Katthem

Följande text finns att läsa på facebooksidan: Djurskyddsinspektörerna den dolda sanningen 

"5 poliser, djurskyddsinspektörer samt personal från Djurambulansen i Skåne var med för att fånga in 5 katter, varav 4 kattungar, med håv för någon dag sedan. (Remingtons Kattlya, se tidigare inlägg).

Trots att katthem stod bredvid och vädjade om att få ta hand om katterna förvägrades katthemmet denna möjligheten. 
Samtliga katter avlivades omgående. 

Plötsligt är det inga bristande resurser längre. Nästa gång ni behöver ha ut polisen för ett inbrott, våldsbrott eller stöld kan ni säga att det finns några katter de ska fånga in. Då kommer de välmannade med ytterligare folk. 

Vad var det Länsstyrelsens sa? "Vi för djurens talan." Undrar om dessa katterna ville bli stressade vid infångandet för att sedan vilja dö?"

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Magi-cat
2014-08-31 11:41
#1

Läste just det där…😢

Man undrar hur de tänker…Skulle vara roligt att läsa en uttömmande förklaring till deras agerande…5 poliser???


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Katthemsmatten
2014-08-31 20:34
#2

Hur i hela friden resonerar de?? Jag är minst sagt för………..d. Och jag känner mig inte förvånad när det är Djurambulansen Skåne som är inblandad. De täljer guld med kniv genom att låta avliva katter en masse.

Medarbetare Hittekatter iFokus

kalindas
2014-08-31 21:17
#3

😕

/Elisa

[[eskils_]]
2014-08-31 21:41
#4

Jag hoppas att Länsstyrelsen Skåne och Djurambulansen i Skåne blir anmälda för detta!

martdat
2014-09-02 16:28
#5

Katter finns kvar och de arbetar mot klockan för att få in dem. desperat behov av stödhem. hör av  Remintons kattlya ni som kan och bor i närheten.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Upp till toppen
Annons: