Annons:
Etikettkattens-status
Läst 1046 ggr
[[eskils_]]
8/30/14, 12:12 PM

EU-enkät om katter och hundar

På Sveraks hemsida finns en länk till en EU-enkät om katters och hundars välfärd. http://www.sverak.se/

Man måste svara före 1 september, dvs måndag.

Annons:
Cert
8/30/14, 12:23 PM
#1

En jättekonstig enkät.. fyllde i halva, gav sedan upp. Gillade den inte alls.

Kan någon förklara syftet?

[[eskils_]]
8/30/14, 12:36 PM
#2

Antar att syftet är att ta reda på hur engagerade medborgarna i EU är i hur katter och hundar mår, både egna och herrelösa. T ex om man har ID-märkt och registrerat sina katter, hur mycket man är beredd att betala i veterinärkostnader, om man tycker att de herrelösa katterna ska få hjälp…  Tycker det är en bra enkät i stort sett.

cattisa
8/30/14, 4:30 PM
#3

Nu har jag också fyllt i enkäten. Den var i stort sett bra.

Jag insåg att en del av de underliga frågorna kom sig av att jag svarade att vi hade både hund och katt i hushållet. Då blev det svårt att svara på frågor som innehöll ordet hund/katt. exv "Fick du information om något av följande när du köpte din hund/katt?".  Vi köpte dem ju inte från samma ställe, och fick inte samma information… Man kanske skulle ha fyllt i en omgång för hunden och en ny för katten…?

Men det är säkert bra att de får in lite enkätsvar. Då kanske husdjursfrågor får lite större uppmärksamhet.

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Uppkatten
8/30/14, 5:49 PM
#4

Själv är jag van vid att både konstruera enkäter och bearbeta enkäter och jag håller med  #1 fullständigt! Otroligt dåligt gjord enkät som kan tolkas på många olika sätt! Den uppfyller inte ens "grundkriterierna" för hur en enkät ska vara gjord, som jag uppfattade det. Även jag kämpade mig igenom typ halva enkäten, men gav sedan upp eftersom jag insåg att resultatet aldrig skulle kunna bli "rättvisande" p g a de många olika sätten som frågor och svar kunde tolkas på. Statistik grundade på en sådan här enkät har enligt min uppfattning lågt eller inget värde. Synd - för statistik behövs verkligen!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Lena
8/30/14, 5:53 PM
#5

Ja det är ju ledsamt att en sådan enkät inte riktigt håller måttet. Viktigt annars med den typen av undersökningar.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[Emma--]
8/30/14, 6:08 PM
#6

Får det inte ens att fungera, jag svarar på en fråga och hamnar på en sida som inte går att klicka sig vidare från vad jag kan se. Nån som råkade ut för samma?

Annons:
Cert
8/31/14, 11:12 AM
#7

#4 tack! Jag tycker precis som dig. SJälv har ja dock inte jobbat så mycket med enkäter mer än i gymnasiet, och det va ju ett tag sedan…

kattöga
8/31/14, 4:12 PM
#8

Fyllde i enkäten. Men jag håller med det var den sämsta och märkligaste enkäten jag sett. Och svår att förstå ibland också…….

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Cert
9/1/14, 6:02 AM
#9

Fylla i en dålig enkät, så att de som har gjort den tro sig ha underlag för beslut. Eller att inte fylla i enkäten. Det är frågan.

Upp till toppen
Annons: