Annons:
Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 992 ggr
MissanTissan
8/28/14, 1:21 AM

Hjälpa katterna..

Jag igen då.

**(Viktiga frågor i slutet av texten)
**

Eftersom jag fick så många bra tips om hur jag kan hjälpa till, så tog jag och ringde upp Norrtälje Katthem. Eftersom det ligger två timmar ifrån mig, och dom flesta katthemmen runt omkring mig inte tar emot ungdomar som volontärer så fick det bli Norrtälje, JÄTTE trevlig ägare förresten! Jag och min mamma satte oss och åkte ditt i måndags efter skolan. Vi kom fram och jag blev jätte trevligt bemöt, hon berätta hur jag skulle göra och sedan fick jag gosa med en massa katter. (Mitt pass var mellan 16-18) Vid 18, så skulle katterna matas, så då trodde jag att vi skulle bli utkörda, MEN ägaren lät mig hjälpa till att mata alla katterna, och gosa med några kattungar <3 Jag hade jag trevligt, och konstigt nog gillade katterna mig. (Har aldrig haft katt) Om några dagar ska vi ha två lediga dagar i skolan så då tänkte jag och min bästis åka och hjälpta till så länge som vi får. Är så himla glad att jag äntligen ska få göra det jag älskar, hjälpa till att rädda djur.

Sen är det också så att vi har jourat hundar i 4 år nu. Och eftersom jag skulle vilja ha en katt (Har velat det en längre tid) Så har min mamma gått med på att kolla upp lite om regler och det över att vara jourhem. (För att se hur en katt passar in i våran miljö så vi inte går och köper en katt som vi sedan sitter med och kanske inte kan ha.) Och om det skulle vara så att det passar in så ska vi adoptera en kattunge från Norrtäljes Katthem. Men, som sagt. Vi behöver veta lite om hur det är och vad det krävs att ha en jourkatt. Någon som har erfarenhet att berätta? Mamma ska ringa till Norrtälje i morgon och ställa några frågor, men tills dess vill jag läsa på mig lite :) Berätta allt ni orkar, om hur det är att ha katthems katter, och hur man bär sig åt att hjälpa dom!

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Annons:
Katthemsmatten
8/28/14, 1:02 PM
#1

Kontakta katthemmen. Det brukar finnas information om jourhem/akuthem på deras hemsida så ni får en aning om vad det handlar om. Sedan får ni räkna med hembesök och informationssamtal innan ni kan bli godkända som jourhem. Ha i åtanke att man inte får välja katt, bara om man t ex kan ta en skygg katt, moderlösa ungar, dräktig hona o dyl.

Medarbetare Hittekatter iFokus

MissanTissan
8/29/14, 12:12 PM
#2

Jadå! Det är samma sak med hundar, hembesök och samtal. Eftersom vi inte har haft katt förut, så tror jag nog inte vi kommer få börja med en skygg katt. Annars spelar det nog inte sån stor roll. Har läst på katthems sidorna. Men än så länge har vi inte kommit fram till katthemmet, så vi ska ringa tillbaka idag C:

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Upp till toppen
Annons: