Annons:
Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 1195 ggr
kalindas
2014-08-18 00:06

Nytt jourhem sökes Akut!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Två av kattungarna Maiden och Batman, härifrån hamnade på jourhem när de var 6-7 veckor gamla. De är nu ca 12v. Det har gått toppen och de är hur tama som helst och är nu vana vid både hundar, barn och katter. Både avmaskade och avskabbade.
Tyvärr har det visat sig att de nog haft lite för stor yta för fort och därför upptäckt att det är trevligt att bajsa och kissa på bekväma ställen som i barnens sängar och på mörka mysiga platser. 
De behöver nu ett jourhem där de inte har denna yta att springa på och lär sig gå på låda igen, vilket brukar gå snabbt, för att sedan hitta sina livslånga hem. 

Det är verkligen två fina katter och de har blivit väl bortskämda i sitt nuvarande jourhem. Men tyvärr börjar det bli ohållbart och de får nu bo på toaletten. 😕

Så ingen hade blivit gladare än jag och nuvarande jourmatte om någon seriös ville hjälpa oss med dessa små sötnosar.

Bilden är på Maiden, som är långhårig svartvit kille, extremt söt! Hans bror Batman är svart och korthårig. 
Vid intresse så kontakta mig via PM.

/Elisa

Annons:
kalindas
2014-08-18 00:11
#1

Ska tilläggas att jag gärna vill att den som ev. tar in dessa katter som jourkatter bör ha erfarenhet av detta och även har hjälp från någon djurförening. Så att de garanterat blir kastrerade och hamnar i bra hem.

/Elisa

Katthemsmatten
2014-08-18 11:02
#2

Tror att det vore bra att det finns en vänligt sinnad vuxen katt i jourhemmet som kan lära de små liven att 'bli katt'.

Medarbetare Hittekatter iFokus

kalindas
2014-08-18 11:18
#3

Dessa två har vuxit upp med tre snälla orientalpojkar. Så de är vana vid andra katter. Det är bara det att de lyckats hitta ställen att kissa på som inte jourmatte hade sett. Den ene ha varit helt rumsren, men slarvade nu när brorsan började.
Problemet är att de var sin första tid på en loge och bajsade där det kändes bekvämt. Alltid svårare att få dem rumsrena då.

/Elisa

Katthemsmatten
2014-08-18 14:10
#4

Det brukar gå bra att få även utefödda katter att fatta lådan. Problemet är nog att jourmatte inte i tid lyckades hitta 'olyckan'. I värsta fall kanske hon även har försökt att göra rent med klorin eller annat rengöringsmedel som innehåller ammoniak. Det har, dessvärre, helt motsatt effekt mot den önskade.

Medarbetare Hittekatter iFokus

kalindas
2014-08-18 15:23
#5

#4
Tror nog de kommer lära sig fort om de byter boende. De är ju i övrig så gamla och även tama, så några veckor i en ny familj med strikt toaträning. Samtidigt vaccinera dom. Så kan de säkert flytta till sina familjer ganska fort.
Speciellt Maiden bör inte bli svårsåld, han är så vacker.

/Elisa

Katthemsmatten
2014-08-18 16:38
#6

Glöm bara inte att vara kritisk när folk vill köpa dem. Framför allt kanske Maiden, för det finns många som vill ha en extra vacker katt men som inte tänkt igenom vad det innebär att vara kattägare. I kanske 18 år framåt.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
kalindas
2014-08-18 17:58
#7

#6
Det är inga problem. Tjejen som har dem nu är kattuppfödare och säljer inte till vem som helst. Samma här när det gäller mina fyra.
Det är därför jag söker ett bra jour eller livslångt hem till dom. Skickar dom inte till vem som helst. 🙂

/Elisa

Katthemsmatten
2014-08-19 09:45
#8

#7 TOPPEN!!

Medarbetare Hittekatter iFokus

kalindas
2014-08-19 09:56
#9

Hej
Detta är inte löst ännu. De söker fortfarande hem, vad jag vet iallafall.

/Elisa

kalindas
2014-08-19 09:56
#10

Den andra tråden, med de förvildade är däremot löst.

/Elisa

Upp till toppen
Annons: