Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Ny kategori 000. Vanliga frågor - FAQ - ej för diskussion! 001. Kattambassadörer TNR/Skygga Katter 02. Hittekatter i Fokus 03. Hittekatter i media 04. Katthem, jour- & stödhem, föreningar 05. Kattens status 06. Kastrering, ID-märking, Vaccination 07. Djurskyddsfrågor 08. Bilder & Filmklipp 09. Goda ideér, råd och tips! 10. Huskatten 11. Kattsjukdomar & problem 12. Kattmats relaterat 13. Kattprat i allmänhet 14. Katter söker hem! / Katter sökes! 15. Bortsprungna/upphittade katter 16. Transporthjälp önskas/erbjudes 17. Solskens- och molnhistorier 18. Evenemang på Katthemmen/ Kampanjer 19. Insamlingar, Auktioner 20. Dagens Ros & Ris! 21. Till minnet av 22. OT Utanför ämnet 23. Utsatta djur av annat slag 24. Annonsdiskussioner 25. Information om Forumet & oss Medlemmar Ny kategori
TNR/Skygga Katter

Äntligen!

2014-08-16 19:09 #0 av: kalindas

Är alla kattungar infångade! Skrattar
Nu är det "bara" den högdräktiga honan kvar. Så tyvärr blir det ju ett gäng ungar till nu i höst också. Men hellre en kull än fyra. Sen är det bara att försöka få in den smarta damen i en fälla, så jag kan kastrera henne också. Förhoppningsvis så är det stopp sen.
Så just nu tänker jag slappna av och få katterna att bli kompis med mig igen  efter alla turer med fällor och försvunna ungar.

Anmäl
2014-08-16 19:11 #1 av: Tjeja

Härligt! Superbra jobbat Kalindas! heder åt dig!  Hjärta

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Anmäl
2014-08-16 22:41 #2 av: Jassan

Tummen upp Duktig du är!!!

Anmäl
2014-08-17 09:24 #3 av: Katthemsmatten

Bra jobbat!! Håller tummarna för att du får in även den sista honan och hennes ungar så det inte blir en ny vända igen framåt våren. Du har verkligen gjort stor skillnad för dessa katter. Blomma

Anmäl
2014-08-17 09:36 #4 av: kalindas

Jag hoppas att jag får in henne nu i höst så hon blir kastrat. Tänker ge p-piller för att förhoppningsvis vara på den säkra sidan. Damen är smart, hon har lärt sig att fällor är otäcka!

Anmäl
2014-08-17 09:38 #5 av: Katthemsmatten

Försök få tag i andra typer av fällor: träfälla och drop trap är ofta en framgångsväg även för de mest misstänksamma katterna. Speciellt i kombination med en envis infångare Skämtar

Anmäl
2014-08-17 09:56 #6 av: kalindas

Har haft tre olika sorter här nu. En gallerfälla, sen en lotin fälla och nu senast en träfälla. Misstänker hon varit inne i träfällan, men jag hade inte spärrat locket så flera av de vuxna hade tagit sig ut.
Tror jag kommer testa träfällan igen när jag ska försöka fånga henne igen.

Anmäl
2014-08-18 09:35 #7 av: Katthemsmatten

Bra val!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.