Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Ny kategori 000. Vanliga frågor - FAQ - ej för diskussion! 001. Kattambassadörer TNR/Skygga Katter 02. Hittekatter i Fokus 03. Hittekatter i media 04. Katthem, jour- & stödhem, föreningar 05. Kattens status 06. Kastrering, ID-märking, Vaccination 07. Djurskyddsfrågor 08. Bilder & Filmklipp 09. Goda ideér, råd och tips! 10. Huskatten 11. Kattsjukdomar & problem 12. Kattmats relaterat 13. Kattprat i allmänhet 14. Katter söker hem! / Katter sökes! 15. Bortsprungna/upphittade katter 16. Transporthjälp önskas/erbjudes 17. Solskens- och molnhistorier 18. Evenemang på Katthemmen/ Kampanjer 19. Insamlingar, Auktioner 20. Dagens Ros & Ris! 21. Till minnet av 22. OT Utanför ämnet 23. Utsatta djur av annat slag 24. Annonsdiskussioner 25. Information om Forumet & oss Medlemmar Ny kategori
09. Goda ideér, råd och tips!

Ny portal för försvunna katter.

2014-08-14 17:38 #0 av: Jassan

Vad säger ni om detta? Smart!

http://www.hittakatten.info/

Anmäl
2014-08-15 11:41 #1 av: Katthemsmatten

Jättebra! Det behövs verkligen portaler som alla kan nå för att annonsera efter försvunna katter (djur öht). Men man får inte glömma att det viktigaste för att hitta sin katt är att man själv är aktiv. Upprätta omgående matplats, lägg ut något som luktar 'hemma' som katten kan återvända till i närheten av platsen den försvann, ut och leta sent om kvällen och tidigt på morgonen, anmäl som försvunne och lappa området.

Sist men inte minst: du har väl id-märkt och registrerat märkningen? Det gäller att inte glömma att göra adressändring och ändring av telefonnummer vid flytt eller byte av nummer. I annat fall är märkningen värdelös.

Anmäl
2014-08-16 00:24 #2 av: Lena

Ja ID-märking och registrering är det allra viktigaste. En slags livförsäkring för katten kan man nästan säga. 

//Lena - sajtvärd Katter iFokus & medarbetare Hittekatter iFokus 

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Anmäl
2014-08-16 05:49 #3 av: Jassan

Jag har en arbetskompis som hade id-märkt sin katt men inte registrerat katten. Hon blev förvånad då jag frågade henne om detta. Hon hade inte förstått att man själv måste skicka in det hela. Funderar

Jag tycker att veterinären borde göra det så blir det gjort. Dom kan ta betalt osv men just det där att papperna skickas in så katten verkligen blir registrerad hade ju varit kanon.

Anmäl
2014-08-16 09:47 #4 av: jnielsen

Min veterinär skickar in pappret till Djurid, däremot får man ajälv anmäla till Sverak. Men min veterinär är också fantastisk på alla sätt ^^

Anmäl
2014-08-16 09:49 #5 av: Jassan

#4  Ja det var en bra veterinär du har! Tummen upp

Anmäl
2014-08-16 09:58 #6 av: jnielsen

#5 jag tycker verkligen det! Hon har bra priser, är generös, har fantastisk hand med djur och har aldrig nekat eller ryggat oavsett vilken vilding jag kommit in med. Vid alla besök gör hon alltid en hälsokoll, kollar tänder mm och svarar på frågor om allt man undrar över. Finns det billigare/enklare alternativ att ta till utan att äventyra djurets hälsa så informerar hon om det. Hon har de flesta enklare mediciner hemma så jag slipper springa på apoteket efter besöken, tex så får man med smärtstillande och bra,krage av kvalite (fäster med tryckknappar och kan återanvändas) med sig hem efter kastrering.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.