Annons:
Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 3881 ggr
Lollssa3
8/7/14, 10:24 PM

*HITTAD!* Försvunnen katt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Desperat behov av hjälp för att hitta vår katt på Gotland! Hon ville inte komma då vi semestrat färdigt på Lilla Kronholmen/Västergarn/Gotland. Hon känner till stugan och omgivningen väl.Vi behöver låna/hyra en burfälla för att möjliggöra infångandet..! Eller har ngn sett eller hört ngt . ..? Har ngn eller känner ngn som har en burfälla å Gotland?? Alltså ingen vanlig transportsbur.. Hon heter Leia,3 år,,svart/vit med späckhuggemönsterpå ansiktet,ganska stor,lite skygg..Hon är märkt i örat,men det syns nog inte.. TACKSAM för ALL Hjälp!!

Annons:
[[eskils_]]
8/7/14, 10:41 PM
#1

Lägg efterlysningen i kattpolisen.iFokus också. Skriv då ortsnamnet först i rubriken. 

Ut och leta i skymning och gryning! Hon kan vara instängd någonstans.

På Gotland finns ett bra katthem, de kanske kan låna ut en fälla. http://www.gotlandskatthem.se/

Uppkatten
8/8/14, 6:56 AM
#2

Anmäl henne försvunnen till polisen på 114 14. Ring tillbaka till polisen då och då och hör efter om de har fått in uppgifter om matchande upphittad katt.

Anmäl henne försvunnen till id-registret (SKK eller SVERAK) om hon är id-märkt och registrerad.

Kontakta Gotlands katthem och berätta vad som har hänt och hör om de kan hjälpa er på något sätt + hålla ögonen öppna. Där kan du kanske även få hyra/låna kattfälla.

Efterlys henne i Gotlands tidningarna, t ex Gotlands allehanda.

Efterlys henne på Blockets efterlystsida.

Efterlys henne på facebook-sidor som "Förlorade och upphittade katter på Gotland", Gotlands katthem öppen grupp, "Bortsprungna och upphittade djur Gotland", Djurid katter, "Efterlysta djur", "Vi längtar hem", "Missing Cats Sweden" mfl.

Dessutom hade det varit bra med MASSOR av lappar i området där hon försvann (även i folks brevlådor mm).

Gotland är VÄLDIGT katt-tätt - där gäller det att ni ligger i för att folks ska uppmärksamma henne och hjälpa henne att hitta hem igen.

Håller tummarna för er!!!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Lollssa3
8/9/14, 1:18 AM
#3

Tack för alla tips!! Har gjort  det mesta! Gotlands Katthem..Tja jag vet inte.. De svarar inte ens på  mina mail,mess,messenger…de sista jag hörde var att de skulle höra av sig om de får in en bur.. det var i tisdags,nu är det lördag.. Vi har fått låna en kattfälla av KattAkugruppen iStockholm (BRAVO-TACK)  åker till Gotland och försöker fånga in henne med god mat,vana dofter.. och nu denna kattfälla.. HÅLL TUMMARNA!!! Lovar att berätta hur det gick om intresse finns!

annebeate
8/9/14, 2:38 PM
#4

Håller tummarna att ni får in henne.

Jassan
8/9/14, 11:19 PM
#5

#3   Klart att intresse finns för att få veta hur det går! 🙂 jag håller tummarna för er!!!👍

https://jazzans.wordpress.com/

kalindas
8/10/14, 12:20 PM
#6

Lycka till! 🙂

/Elisa

Annons:
Katthemsmatten
8/10/14, 5:22 PM
#7

Har förtydligat genom att lägga till Gotland i rubriken. Hoppas ni fått hyra en fälla via Gotlands Katthem och att ni snart har kisse tillbaka.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Lollssa3
8/11/14, 7:02 PM
#8

Ne"j Katthemsmatten",ingen bur från Gotlands katthem… Utan Akutgruppen-Katt i Stockholm! Gissa vad som hände…? Vi hade nästan gett upp sittandes hela natten i mörk bil och fällan riggad med tonfisk..Precis då kl.03.30- KLONK! Det var vår Leia!!! Imorgon kommer hon tillbaks hem till Stockholm!! Yippppeiii!! Vi klarade det!Tack för alla hejarop,och positiva kommentarer här! Såå tacksam för all hjälp! Nu loggar jag ut over and out! Kram

Jassan
8/11/14, 7:33 PM
#9

#8  Åh!!! Sååååå roligt att höra!! Så glad jag blev nu. Kram till dig o din katt!!!❤️

https://jazzans.wordpress.com/

Uppkatten
8/11/14, 8:52 PM
#10

Grattis!!! 🎂🎈Njut av att ha henne hemma igen!!!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

[[eskils_]]
8/11/14, 9:32 PM
#11

Grattis, bra jobbat!! 🙂

kalindas
8/12/14, 1:09 AM
#12

Härligt!

/Elisa

Katthemsmatten
8/12/14, 9:28 AM
#13

Underbart! Då gör jag ytterligare en ändring i rubriken 😉

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
annebeate
8/14/14, 12:18 PM
#14

😊

Upp till toppen
Annons: