Annons:
Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 1245 ggr
Fagddu
2014-08-04 22:49

Njurfoder bortsjänkes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

Jag vet inte hur många som kommer ihåg mig. Jag var aktiv här för kanske… fyra-fem år sen. Först angående en hittekisse som heter Grendizer och sedan om en kattfamilj. Grendizer lever i högönskligt välmående fortfarande hemma hos oss och är sådär underbar som bara en kisse kan vara. Min andra katt Monster, för er som kanske minns, har tyvärr gått bort efter ett års hjärtsjukdom för bara en månad sen. Detta är anledningen till att jag skriver här idag. Även om jag inte är så aktiv så tänker jag fortfarande på det arbete ni gör och beundrar er för det.

Monster har efterlämnat sig en hel del njurfoder (njursvikt den sista månaden pga hjärtsjukdomen). Jag skulle gärna vilja lämna över det till någon som har nytta av det i Lund, Malmö eller Helsingborg.

Det som finns är:
Purina torrfoder Renal Function, ca 1.5 kg
K/D Renal health blötmat, några förpackningar med både kyckling- och biffsmak
Royal Canine Renal blötmat, också några förpackningar med kyckling- och biffsmak.

Det är inte jättemycket men det kanske kan spara någon några kronor.
Kommentera under så får vi se hur det går att ordna.

//Fagddu

Annons:
[Forest]
2014-08-04 22:51
#1

Det finns inget katthem i din närhet? Dom brukar kunna åka och plocka upp foder och annat 😉

Fagddu
2014-08-04 22:53
#2

Det finns flera, men inte alla katter behöver njurfoder. Det är därför jag undrar om någon specifikt behöver det.

[Forest]
2014-08-04 23:41
#3

2 sant men ofta ser jag djurhem som har sjuklingar som är i stödhem lite som ute på foderhem kan man säga :)

Fagddu
2014-08-04 23:47
#4

Det är det jag tänker. Så när jag vet att behovet finns så kan jag åka och lämna där det behövs, det är inga problem att köra i närområdet, eller så kan de själva komma och hämta om de är mer bekväma med det.

Katthemsmatten
2014-08-11 12:38
#5

Puttar upp om det fortfarande är aktuellt.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Fagddu
2014-08-15 01:33
#6

Har fortfarande kvar det hemma, så finns fortfarande möjlighet att lämna till någon som behöver det.

Annons:
Katthemsmatten
2014-08-15 11:42
#7

Hör med kattorganisationer i din närhet.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Josefa
2014-08-15 18:06
#8

Angelica på KKS har nog katter med njurproblem. Om du är aktiv på FB så har hon en sidan där som heter  "Hemlösa katter i Skåne"

Upp till toppen
Annons: