Annons:
Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 2001 ggr
Eeia
7/30/14, 10:07 AM

*HEMMA!* Eidar har inte kommit hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som rubriken lyder så har min pojkväns katt Eidar inte kommit hem. Han är en utekatt och brukar vara hos både mig och min pojkvän och sist han sågs var när han gick ut för min kattstege (jag har själv en katt) söndagen den 20 juli på förmiddagen skulle jag tro.

Vi bor i Trollhättan, i ett område som kallas Beckasinen, men har tidigare bott i ett område som kallas för viggen men eftersom det skall rivas så flyttade vi och efter det har Eidar inte riktigt trivts och tagit sig tillbaka till viggen tre, fyra gånger så vi trodde att han hade gjort det även denna gång.
Men inga av våra vänner som fortfarande bor kvar där har sett honom så nu vet vi inte alls vart han kan ha tagit vägen. Han brukar alltså med största sannolikhet röra sig runt stavre och halvorstorp i Trollhättan, men eftersom ingen har sett honom så kan han nog vara vart som helst.

Han är en svartvit hankatt (mer vit än svart) , lite mer än två gammal, väldigt social, lekfull, busig och snäll. Äter som en häst och är väldigt kelgo av sig och dregglar pölar om man gosar med honom ett tag. Han har vad jag kallar ett operajamande, så han hörs och han hoppar gärna på dörrhandtag när han vill in någonstans.

Vi saknar honom så otroligt mycket och är så oroliga för att det skall ha hänt honom något, han är lite våghalsig. Så om någon har något tips så uppskattar vi det verkligen. Vi vill bara att Eidar skall må bra och komma hem.

Tack för att ni orkade läsa hela den här texten!

(tyvärr har jag ingen bättre bild just nu, får återkomma)

Mvh Evelina

Annons:
annebeate
7/30/14, 2:24 PM
#1

Lägg in efterlysning på kattpolisen.ifokus. Läs redan nu i trådar där mycket bra tips och råd som signaturen Uppkatten skrivit. Följ dessa råd så ökar säkert betydligt möjligheten att hitta er älskade kisse snart.

Katthemsmatten
7/30/14, 4:00 PM
#2

Glöm inte anmäla katten som försvunnen hos polisen. Lappa i ett stort område runt där han försvann. Finns det uthus/garage han kan ha blivit inlåst i? Och som #1 skriver, titta i trådarna inne på Kattpolisen för att få många goda råd.

Medarbetare Hittekatter iFokus

[[eskils_]]
7/30/14, 4:08 PM
#3

Här finns tips på vad du kan göra: http://kattpolisen.ifokus.se/articles/4d714ebfb9cb462244061878-nar-din-katt-ar-bortsprungen?discussions-1

Viktigt att ni är ute och letar aktivt själva! Han finns ju därute någonstans.

Eeia
7/30/14, 7:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Tack så hemskt mycket för alla goda råd! Vi är verkligen tacksamma!

Jag lägger upp en bättre bild på honom nu;

Eeia
8/9/14, 7:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Han är nu anmäld som försvunnen hos polisen och lappar är på gång. 

Praktiskt taget alla som bor här vet att han saknas och det har spridit sig långa vägar men tyvärr har vi inte hittat honom.

Vi vill bara att han skall må bra och komma hem. Hittelön utlovas!

Här är annonsen;

Eeia
8/9/14, 7:21 PM
#6

Det gäller Trollhättan, står ju inte i lappen så klart.

Annons:
Katthemsmatten
8/10/14, 5:25 PM
#7

Har editerat rubriken så det framgår att det är Trollhättan som avses. Hoppas Eidar snart är återfunnen. Det är så hemskt med ovissheten.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Eeia
10/17/14, 2:01 PM
#8

Kopierat från kattpolisens sida;

Eidar är hittad!!!

På viggen (där vi bodde förut) på morgonen av några vänner som bor kvar där. Mycket tyder på att någon har haft honom inne för han är hel och ren efter 3 månader. Jag är så jublaglad att det finns inte! Men visst är man förbannad för han är inte den katten man håller inne och vi det här laget borde dem hört att han var en saknad katt.

Skit samma, han är hemma!!!

Katthemsmatten
10/17/14, 4:41 PM
#9

Skönt att han är återfunnen!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Lena
10/19/14, 12:33 PM
#10

Men så bra att du hittat Eidar! Svårt att veta vad han varit med om. Det är många gånger man önskat att katterna kunde tala.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Upp till toppen
Annons: