Annons:
Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 1110 ggr
Sarah
2014-07-11 22:50

*HEMMA*Vante på vift i Rånäs

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om ngn befinner sig i Rimbo/ Rånäs utanför Norrtälje så saknar jag en av mina katter. Vante är en stor, vit, långhårig hane som varit borta hemifrån några dagar. Jag har varit på semester i 6 dagar och kattvakten är lite osäker på när han sågs senast. Runt helgen ca. Kanske är han bara sur för att jag var borta och tar en långpromenad, men han har aldrig tidigare varit borta mer än en natt så jag är väldigt orolig att ngt har hänt honom. Har någon sett honom, tveka inte att ringa mig på 0709423566. Tack!

Annons:
Uppkatten
2014-07-12 08:38
#1

Tapetsera närområdet med efterlysningslappar, där du ber att folk kollar sina uthus, garage mm så att katten inte blivit instängd/inlåst av misstag någonstans. Det är vanligare än man tror. Lappa i första hand ett område som sträcker sig 400 meter bort i varje riktning sett hemifrån. Vart eftersom tiden går så utökar du sedan ditt sökområde. Kolla också om någon granne t ex flyttade eller åkte på semester samtidigt som katten försvann. Det händer att folk packar bilen med ytterdörren öppen och att katten slinker in och blir inlåst. Lägg också gärna efterlysningslappar i folks brevlådor.

Sök också igenom det område där katten normalt brukar vistas. En katt som insjuknar/skadas ute kan gömma sig, därför är det viktigt att man ser sig om "med kattögon" efter bra gömställen och att man kollar av dessa noga (du kommer dessvärre att upptäcka att det finns oändligt många gömställen…).

Anmäl katten som bortsprungen på 114 14.

Anmäl katten som bortsprungen till id-registret om den är id-märkt och registrerad.

Efterlys katten på Kattpolisen i fokus, på Blocket, på katthemmens efterlyst- och upphittatsidor, på facebook-sidor för upphittade och efterlysta djur, i lokaltidningen mm.

Håller tummarna för att han snart är hemma hos er igen!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Sarah
2014-07-13 23:13
#2

Han kom hem igår morse :)

Sarah
2014-07-13 23:14
#3

Men, det mesta du sa i #1 hade jag i princip redan gjort.

Katthemsmatten
2014-07-15 09:41
#4

Vad skönt att han kom hem så snart. Jag har ändrat i rubriken så att alla förstår att det blev ett lyckligt slut.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Upp till toppen
Annons: