Annons:
Etikettkattprat
Läst 1015 ggr
siberlina
7/9/14, 6:20 PM

katt ego

min katt  är så  egoistisk  ,jag gör allt för henne  ,masserar ,ger henne  alla mat hon vill ha,men  när jag är sjuk  så vill hon inte va i närheten av  mig,hon vill  inte ens va  i samma  rum som  mig,man kunde  få  lite stöd ,men  icke .jag  tycker  hon är underbar iallafall ,men det känns  lite tråkigt ,varför beter hon sig  så  här,kan någon här svara  på det.en lite sorgsen matte.

Annons:
ChristineL
7/9/14, 6:24 PM
#1

För att katter inte är som hundar ;) Katter är otroligt egna djur, med egna personligheter.

Saffran0Spice
7/9/14, 6:27 PM
#2

Katter har inte ägare - de har slavar ;)

Maria
7/9/14, 6:31 PM
#3

Man kan ju knappast fabricera mänskliga känslor på sina husdjur.

En katt kan inte vara egoistisk i den bemärkelsen som en människa.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

siberlina
7/9/14, 7:01 PM
#4

jag  dyrkar henne  som hon är ,tack  f ör era svar,ja  katter  gör som dom vill,

Lena
7/9/14, 7:08 PM
#5

Katterna går ju sina egna vägar och de är alla stora individer. Därför blir det inte alltid som man som kattägare tänker sig. Det är det som gör dem till sådan spännande och underbara djur.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

siberlina
7/9/14, 9:51 PM
#6

Lena  du h ar  rätt,men,,,jag  had e   tyckt   att  det  kunde   va  skönt  att   få  lite   stöd  av  sin  katt  när  man   är  sjuk

Annons:
Katthemsmatten
7/10/14, 11:06 AM
#7

#6 Det är med våra djur som med våra barn: vi är där för dem och inte tvärtom.

Du luktar och agerar annorlunda när du är sjuk och då vill katten kanske inte vara nära dig. I djurens värld håller man sig undan sjuka individer eftersom de lockar till sig faror. Ett sjukt djur är ett enkelt byte för rovdjur.

Medarbetare Hittekatter iFokus

catcult
7/10/14, 1:39 PM
#8

Din katt är inte ego! Katter är precis som människor individer, vissa är omhändertagande och lyhörda, medan andra hanterar oro/avvikande beteenden sämre och föredrar att dra sig undan.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Upp till toppen
Annons: