Annons:
Etikettkattmat
Läst 2447 ggr
uz00x
2014-07-05 01:09

säta ut mat?

Borde man ställa en skål med mat på sin tomt för alla vilda katter därute? Eller är det bara där och lockar till sig utekatter som får oftast får i sig lite mer mat än nödvändigt redan då?

Annons:
Lena
2014-07-05 16:51
#1

Att bara sätta ut mat till katter är inte någon bar idé. Det kan göra att katter; båda ägda och hemlösa,  lockas dit och i värsta fall att det uppstår en koloni på platsen.  Vet du att det finns hemlösa katter där du bor, så kan man mata om man samtidigt har en plan med sitt matande. Först fövissa sig om att de inte har en ägare någonstans. Om det sedan blir utrett att de verkligen är hemlösa är steg två att se till att de blir  kastrerade så snart som möjligt.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

uz00x
2014-07-05 17:39
#2

Okej! , Jo jag har sett två katter stryka runt ett tag häromkring som inga av grannarna äger, Jag vet att min faster brukade göra detta och har med det tagit in 20+ katter (nuvarande 2) som hon kastrerar och ifall de vill låter de stanna där. Men vet även att det bor få katter där hon bor. Här bor det ju nästan en katt föör varje hus om man säger så :) Skall kolla in på det mer och se så jag inte hittar en ägare eller så! :)

Upp till toppen
Annons: