Annons:
Etikettsajten
Läst 1401 ggr
sweety92
7/4/14, 9:03 PM

Håll tummarna!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna gamling kom in på mitt jobb idag upphittad! Han är mager, gammal, full av skabb, toklånga klor och har gräslig tandhälsa! Inge efterlysning hos Polisen och var inte efterfrågad på varken fb eller blocket…. han är ca 10-12 år…kattjouren och snuffefonden hjälper till med hans räkningar så nu väntar vi på blodprovssvaren som avgör om han ska behandlas eller få vandra över regnbågsbron får svar imorgon. ..om det går bra, är det någon som vill ge denne herren ett liv som ensamkise med fullt med kärlek?

Annons:
uz00x
7/4/14, 11:29 PM
#1

Ush stackars katt, skulle gärna ta in latyen om jag onte reddan jade två katter därhemma. :(

Katthemsmatten
7/5/14, 8:11 PM
#2

Jag har en känsla av att det ordnar sig för Survivor,TS. Det är gott gry i grabben har jag hört från väl initierad källa.

Medarbetare Hittekatter iFokus

VästkustFia
7/5/14, 9:05 PM
#3

Håller tummarna!

Maria P.
7/9/14, 4:14 PM
#4

Hur har det gått för lillen?

Katthemsmatten
7/9/14, 4:54 PM
#5

Det har gått alldeles utmärkt. Han har ett eget hem tillsammans med två andra, snälla katter. Alla provsvar har varit bra. Nu ska han vila upp sig ett par veckor innan han ska få hjälp med munsanering.

Det finns mer info om honom på Wikibloggen och Kattjourens fb-sida.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Lena
7/9/14, 7:16 PM
#6

#5 Det var glädjande nyheter! Han är ju värd att få det allra bästa denna underbara kisse!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
[JeanetteK]
7/9/14, 8:13 PM
#7

#5 Vad glad man blir av att höra att han får det bra! ❤️Så fin…

Katthemsmatten
7/10/14, 10:59 AM
#8

Han har börjat acklimatisera sig nu. De övriga två katterna har accepterat fullt ut att han finns där, att han inte hör dem och att han bräker snarare än jamar. Hoppas bara han får litet mer aptit så han kan lägga på hullet, men det får ta den tid det tar. ❤️

Medarbetare Hittekatter iFokus

[JeanetteK]
7/10/14, 11:01 AM
#9

#8 Underbart att höra. ❤️

Katthemsmatten
7/27/14, 12:50 PM
#10

Tråkiga nyheter. Survivor, som fick namnet Rasmus, fick ett antal epileptiska anfall under fredagen och lördagen. I lördags eftermiddag fick han tassa över Regnbågsbron i famnen på matte. Han är djupt sörjd och saknad, den fine gamle Rasmus-på-luffen missen. 💔😢

Medarbetare Hittekatter iFokus

tassohov@hotmail.com
7/27/14, 2:28 PM
#11

Han fick vara älskad ett tag ändå!

[JeanetteK]
7/27/14, 4:34 PM
#12

Beklagar. 💔Men han fick sluta sitt liv omhändertagen och älskad!

Katthemsmatten
7/27/14, 9:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Känns så jobbigt att han bara fick 19 dagar som älskad familjemedlem.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
[JeanetteK]
7/28/14, 8:21 AM
#14

#13 Jag förstår det… 😕🤗

Uppkatten
7/28/14, 9:57 AM
#15

#13 Men ändå så skönt att han slapp fortsätta fara illa där ute, med ep-anfall etc…

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Lena
7/28/14, 3:41 PM
#16

Ledsamt att det goda nya livet bara hann börja innan det tog slut.  💔 Men värre hade det naturligtvis varit om hann blivit kvar därute.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sabbekatt
8/4/14, 11:53 AM
#17

Så sorgligt att han inte fick mer än 19 dagar med den snygga katten. Kan bara instämma i vad andra har skrivit i tråden

Upp till toppen
Annons: