Annons:
Etikettkattberättelser
Läst 1760 ggr
uz00x
2014-07-04 09:22

Började dagen med att förbättra kattens liv.

Oj oj oj, ingen dålig morgon det här. Har under natten varit i Göteborg och målat om en lägenhet medans min syster varit på jobbet. Jag gick och lad mig och vaknade runt 4 tiden igen och upptäckte att skatorna höll på med något utanför huset, då jag var 3 våningar upp kollade jag vid buskarna och såg en väldigt small katt som rörde sig lite lurigt. Då jag inte direkt kune gå er till den utan nycklar att ta sig tillbaka upp med så håll jag noga öga på den i ca 1 och en halv timme, den rörde sig inte mer en en meter på den tieden. När min syster kom tillbaka bad jag henne att vi gick ner och kolla, vi fångade strax upp en stackars katten och märkte att den var väligt sjuk och skadad, det var larver över hela dens buk, där det troligtvis börjat rötna i en infektion, vi tog en till vetrinären vid 8 (då vi haft den i 3 timmar med fri tillgång till vatten)vi var först in när de öppnae och de tog in katten hos sig. Vi bad om att få veta vad som hände med katten och stannade kvar en liten stund. Den var visst chipmärkt och var därför lätt att hitta ägaren. Nu när vi kommit hem ringde ägaren till oss och berättade vad som hade hänt. Katten hade antingen blivit påkörd eller ramlat ner för balkongen (Mest troligt då et var en innekatt som behövde ta sig igenom 3 dörrar för att ta sig ut) och sedan levt ute i ne månad. Katten var i alla fall för svårt skaad och skall nu avlivas. I alla fall fick hen ett mindre plågsamt slut än att bli uppäten av skator/kråkorna hos vetrinären.

Annons:
uz00x
2014-07-04 09:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Där har u en bild vi han ta innan vi han åka till vetrinären med hen :)

Katthemsmatten
2014-07-04 10:36
#2

Stackars lilla kissen! 😢 Vilken tur att du fick syn på den och att du hade tålamodet att sitta och kontrollera den mitt i natten. Precis som du skriver så hade den gått en fruktansvärd död till mötes. 

R.I.P lille vännen. ❤️

Medarbetare Hittekatter iFokus

uz00x
2014-07-04 11:06
#3

Jo, herregud, skatorna var ju redan på den då, och tålamodet är inget att snacka om. Varje vettig mäniska hade gjort detsamma. hoppas jag i alla falll :'(

[[eskils_]]
2014-07-04 12:20
#4

Stackars katt! Bra att ni tog hand om den.

Så synd att inte ägaren hade letat bättre efter den! Bodde den i närheten?

Katthemsmatten
2014-07-04 14:22
#5

#3 Det är alldeles för många som inte ser det du såg. Du var uppmärksam på situationen på ett väldigt bra sätt. Inte alla hade heller tagit in katten i det tillstånd den var för"det är ju äckligt" än mindre åkt till veterinären med den. Du har gjort en hjälteinsats!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Jourhemmet
2014-07-04 14:51
#6

Ännu en oansvarig ägare utan nät på balkongen. Och gissar att katten var oförsäkrad och därför dödades.

Annons:
uz00x
2014-07-04 14:52
#7

Elskils: ägaren bode i samma hus som vi var i men den det var ärligt talat nog svårt att se den. Den hade gömt sig e en buske och även när vi viste vart den var var den svårt att hitta vid golvsytan. Tror det mer handlade om att jag vaknat sopas tidigt att jag kunde höra hur skatorna lät och betede sig utan allt buller från trafiken. Ägaren värkade värkligen bry sig när vi pratade med honom i telefonen :)

Katthemsmatten: In tog vi den aldrig då vi har två hankatter själva (rätt så revirskrävande också) Katten fick bo ute i bilen de fyra timmar den var med oss. Men en hjälte-insats kan jag väll inte kallare. *blushes* 
Även om det är ett ideal att alla skulle kunna göra deta, eller i alla fall ringa någon som kan.

Katthemsmatten
2014-07-05 20:19
#8

Det är det som gäller: ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Om vi alla gör en liten sak så blir det sammantaget stort.

Medarbetare Hittekatter iFokus

uz00x
2014-07-05 23:08
#9

Precis! :)

Tarotstollan
2014-07-06 23:02
#10

Tack för att ni brydde er!🌺

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

siberlina
2014-07-06 23:16
#11

tur att  de  finns  sånna  underbara  som du

Upp till toppen
Annons: