Annons:
Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 924 ggr
Lejonhjarta
6/22/14, 12:53 AM

Kattunge upphittad i Mölndal

https://www.facebook.com/#!/photo.php?fbid=10203943102928759&set=a.2006372729787.118310.1557729585&type=1&theater Vart kan man mer annonsera så ägaren kanske hittas?? Tror inte den är stor nog att lämna mamma, skriker mkt men tuff och kavat! På lukten och hur pälsen kändes så kan den av åkt med ofrivilligt en bit med någon bil…

Annons:
OurKingdom
6/22/14, 1:31 AM
#1

Göteborgs Katthjälp och andra kattorganisationer brukar ha en sektion för upphittade och saknade katter, där man kan lägga ut bild och info. Blocket funkar också. Sen så skulle jag eventuellt kolla hos närmaste veterinär eller så om den är chipmärkt (fast den låter förstås ganska liten, så kanske inte). Annars kan det vara allmänt bra att meddela dem och polisen (?) att du har en upphittad kattunge. Ibland ringer folk till dem och frågar när deras katter sprungit iväg. Om det är en väldigt ung misse behöver den nog ganska omgående rätt foder för åldern, så veterinärbesök är för övrigt inte dumt för att få lite mer koll. Hoppas du hittar ägaren eller att allt löser sig!

OurKingdom
6/22/14, 1:37 AM
#2

Om inget av detta funkar, så kan man alltid annonsera med lappar också. Lite orolig över att någon kommer se det som chansen att få en gratis katt dock, trots att det originellt inte är deras, menmen.. Håller tummarna för dig! :)

OurKingdom
6/22/14, 1:41 AM
#3

Och (det här är mitt sista inlägg, jag lovar!) kom på att det finns en Facebook-grupp också, som dyker upp så fort du googlar "upphittade katter Göteborg" typ. Mölndal är ju granne med Göteborg, så det kanske också vore något.. God natt! ^^

Lejonhjarta
6/22/14, 4:20 AM
#4

Tack för tipsen! Har skrivit lappar och vi som jobbar inatt har börjat sätta ut dom runt omkring. Har hittat en fam som tagit henne så länge tills ägare hittats. Har även en fam som vill ha henne permanent om ingen ägare dyker upp… Mat är inga problem då bla jag är uppfödare och har kull just nu med ungar i samma ålder. :-) Gabriells pappa jobbar på polisen i Mölndal så det löser vi åxå. Mest att kunna sprida det så mkt som det går….

Lena
6/22/14, 1:22 PM
#5

Vad bra att det finns lösningar för kissen även om ingen ägare går att finna! Fint jobbat! ❤️

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
6/30/14, 7:14 PM
#6

Facebook är inte helt fel heller när man vill sprida något snabbt och till många.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Katthemsmatten
7/1/14, 11:38 AM
#7

Hur har det gått för lilla kissen?

Medarbetare Hittekatter iFokus

Lejonhjarta
7/2/14, 1:00 AM
#8

#6 FB spred ja på samma natt, både på egna sidan men även i en del grupper… 🙂

Suck när d gäller polisen måste ja säga…  Hon som tog han om henne först försökte ringa och lämna in en anmälan men polisen tyckte att hon skulle släppa ut den igen…!!!!! Sen kollade jag med min poliskontakt och ingen anmälan var gjord men han skulle lägga en lapp till dom att lägga in en anmälan. Gabbys pappa hoppas ja kollar om det hjälpte. SUCK!! 3 månader skall man tydligen ha katten innan den anses vara sin egen så nu är det till att vänta… Hon har det toppen där hon är och skall nog få stanna. Har varit och fått den vaccinerad och kollad. 🙂

Men man undrar ju vart den kommit ifrån och om ingen saknar den. Såg ju fin och välmåeende ut även om den var lite tilltuffsad och luktade gata och olja…

Katthemsmatten
7/2/14, 9:52 AM
#9

Det där med 3 månader är en sanning med modifikation. När polisen stallar upp katter hos katthem överlåts de efter 10 dygn.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Lejonhjarta
7/2/14, 9:15 PM
#10

Ok, bra att veta!! Ja hur skulle det funka om dom skulle stanna 3 månader… Ska säga till dom som har den etc.

Upp till toppen
Annons: